  • 51. Data: 2010-01-19 17:06:47
    Temat: Re: Podwójne uderzenie
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pab_lo wrote:

    > Jeszcze musza udowodnic, ze przy drugim razie nie powstaly identyczne
    > szkody, wszak nie jest to niemozliwe...

    W praktyce jest.

    --
    cokolwiek

  • 52. Data: 2010-01-19 17:09:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lewis wrote:

    > Ponieważ ASO to dla mnie jedyne rzetelne źródło oryginalnych części, nie
    > chcę słyszeć o żadnym zamienniku w moim aucie, gdyż mam fobie na punkcie
    > bezpieczeństwa i boję sie, że jak założe jakąkolwiek inną część,
    > niepochodzącą z autoryzowanego serwisu, mogę zginąć w wypadku. Takie
    > wytłumaczenie wystarczy?
    > Mam do tego święte prawo.

    Fobie leczy się u lekarza, a nie u ubezpieczyciela.

    > Oczywiście przykład wyssany z palca ale o swoje należy walczyć!

    O jakie "swoje"? Przecież w ten sposób nie zabierasz ubezpieczycielowi
    tylko innym ubezpieczonym. Ubezpieczyciel i tak ustali składkę na takim
    poziomie, ze wyjdzie na swoje. Nie widzę nic pozytywnego w tym, ze
    wszyscy ubezpieczeni zrzucają się na grupę cwaniaków, którzy starają się
    zawyżyć, a nieraz i wyłudzić odszkodowanie. Celem ubezpieczenia jest
    naprawienie szkody, a nie wypłacanie cwaniakom premii z sufitu.

    --
    cokolwiek

  • 53. Data: 2010-01-19 17:18:53
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Dzięki za życzenia, ale nie rozmawiamy o tym, czy by mi się to podobało,
    > czy nie, ale czy jest oszustwem, czy nie.
    > No i trudno, póki OC jest obowiązkowe to powinno być skonfigurowane z
    > myślą o większości, a nie o jakichś wyjątkowych przypadkach. Jeśli ktoś
    > ma unikatowe auto albo traktuje je jak członka rodziny to może się zawsze
    > doubezpieczyć.

    Czylli ktoś może sobie jeździć padaką tłuc samochody za grube pieniądze a
    poszkodowani mają być startni na każdej stłucze nie z ich winy? Piękny kraj.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 54. Data: 2010-01-19 17:21:33
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawyżyć, a nieraz i wyłudzić odszkodowanie. Celem ubezpieczenia jest
    > naprawienie szkody, a nie wypłacanie cwaniakom premii z sufitu.

    OIDP gdzieś był zapis ze ubezpieczyciel ma pokryć koszty doprowadzenia auta
    do stanu przed wypadkiem.
    Czyli jak były oryginalne częsci to takie mają być, a nie zamiennik za 25%
    ceny oryginału.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 55. Data: 2010-01-19 17:39:33
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Bardziej cwaniak.

    za to ty jestes frajer ze godzisz sie na zamienniki

  • 56. Data: 2010-01-20 20:25:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 14:44:59 +0100, Darek. napisał(a):

    > Czy można ponownie przyjąć wypłatę odszkodowania z ubezpieczalni?
    > Tym razem ubezpieczalnia jest inna :)
    > Czy to jest oszustwo juz?

    Przyjąć można, tylko przy zgłaszaniu szkody nalezy zawiadomić
    ubezpieczalnie o pierwszym przypadku,

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 57. Data: 2010-01-20 22:04:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    peter wrote:

    > za to ty jestes frajer ze godzisz sie na zamienniki

    Tak to sobie tłumacz. Ja się godzę na uczciwe zadośćuczynienie, nie
    staram się dorabiać sobie na ubezpieczeniu kosztem innych ubezpieczonych.

    --
    cokolwiek

  • 58. Data: 2010-01-26 01:03:06
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Nie pisz bzdur, jeśli auto jest nienaprawione i ktoś w nie trafi, to
    > odpowiada za trafienie w rozwalone auto, a nie sprawne. Taki co nie
    > naprawia, a potem udaje, że było w pełni sprawne to zwykły oszust.

    Rzeczywiście odpowiedziałem właściwie na pierwszą część zdania, nie odnosząc
    się do drugiej i wyszło nie do końca z sensem.
    Powinno brzmieć:

    > Celem ubezpieczenia OC jest naprawa tej, konkretnej szkody,

    Nieprawda. Celem ubezpieczenia OC jest rekompensata szkody poszkodowanego.
    To poszkodowany decyduje jak rekompensata ma wyglądać, czy ma być w gotówce,
    czy też ma to być naprawa. Poszkodowany decyduje jak wykorzysta rekompensatę
    gotówkową. Może uszkodzenia w ogóle nie naprawiać. TU nie może decydować, że
> [...]
    powody zaniżenia wypłaty (np. brak faktur, itp.).

    >czyli w tym przypadku przywrócenie auta do stanu sprzed tej, konkretnej

    Nieprawda. Jak wyżej. Nie musisz przywracać do poprzedniego stanu. TU musi
    naprawić szkodę, czyli wypłacić odszkodowanie _lub_ doprowadzić do stanu
    sprzed kolizji. To poszkodowany decyduje o formie rekompensaty. W opisywanym
    wypadku musi skalkulować jaki byłby koszt doprowadzenia do stanu sprzed
    kolizji (czyli np. częściowego wyprostowania blach).
    Fakt, że łatwe to nie jest i daje szerokie pole do popisu dla rzeczoznawców.
    Teoretycznie najprostsze byłoby oszacowanie jaki byłby koszt doprowadzenie
    do stanu idealnego dla obu szkód i wypłaty różnicy dla drugiej szkody, ale
    TU może argumentować, że np. brak zderzaka spowodował większe szkody, niż
    mogłyby powstać i na tej podstawie próbować zaniżać wypłatę.

    Pozdrawiam
    Czabu