-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Podwójne uderzenie
Date: Tue, 26 Jan 2010 01:03:06 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 44
Message-ID: <hjlbl1$9hr$1@mx1.internetia.pl>
References: <hj1okt$e1r$1@inews.gazeta.pl>
<4b55190e$1@news.home.net.pl><hj3set$kpn$1@mx1.internetia.pl>
<4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-241-172.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1264464353 9787 77.254.241.172 (26 Jan 2010 00:05:53 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 00:05:53 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-Antivirus: avast! (VPS 100125-1, 2010-01-25), Outbound message
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249970
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4b55a766@news.home.net.pl...
> Czabu wrote:
>
>> Może uszkodzenia w ogóle nie
>> naprawiać. TU nie może decydować, że rekompensata w gotówce ma
>> uwzględniać amortyzację, czy te inne wydumane powody zaniżenia wypłaty
>> (np. brak faktur, itp.).
>
> Nie pisz bzdur, jeśli auto jest nienaprawione i ktoś w nie trafi, to
> odpowiada za trafienie w rozwalone auto, a nie sprawne. Taki co nie
> naprawia, a potem udaje, że było w pełni sprawne to zwykły oszust.
Rzeczywiście odpowiedziałem właściwie na pierwszą część zdania, nie odnosząc
się do drugiej i wyszło nie do końca z sensem.
Powinno brzmieć:
> Celem ubezpieczenia OC jest naprawa tej, konkretnej szkody,
Nieprawda. Celem ubezpieczenia OC jest rekompensata szkody poszkodowanego.
To poszkodowany decyduje jak rekompensata ma wyglądać, czy ma być w gotówce,
czy też ma to być naprawa. Poszkodowany decyduje jak wykorzysta rekompensatę
gotówkową. Może uszkodzenia w ogóle nie naprawiać. TU nie może decydować, że
rekompensata w gotówce ma uwzględniać amortyzację, czy te inne wydumane
powody zaniżenia wypłaty (np. brak faktur, itp.).
>czyli w tym przypadku przywrócenie auta do stanu sprzed tej, konkretnej
>kolizji.
Nieprawda. Jak wyżej. Nie musisz przywracać do poprzedniego stanu. TU musi
naprawić szkodę, czyli wypłacić odszkodowanie _lub_ doprowadzić do stanu
sprzed kolizji. To poszkodowany decyduje o formie rekompensaty. W opisywanym
wypadku musi skalkulować jaki byłby koszt doprowadzenia do stanu sprzed
kolizji (czyli np. częściowego wyprostowania blach).
Fakt, że łatwe to nie jest i daje szerokie pole do popisu dla rzeczoznawców.
Teoretycznie najprostsze byłoby oszacowanie jaki byłby koszt doprowadzenie
do stanu idealnego dla obu szkód i wypłaty różnicy dla drugiej szkody, ale
TU może argumentować, że np. brak zderzaka spowodował większe szkody, niż
mogłyby powstać i na tej podstawie próbować zaniżać wypłatę.
Pozdrawiam
Czabu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=