    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Date: Mon, 04 Nov 2013 13:23:32 +0100

    W dniu 04.11.2013 o 10:13 Sylwester Łazar <i...@a...pl> pisze:

    > No to pięknie.
    > Pytający użył MOSFETa, który doskonale nadaje się do tego zastosowania.
    Nie wiem jaki on jest ale jak nie jest niskonapięciowy to się NIE nadaje
    bo się nigdy całkowicie nie otworzy, do tego spadek nap na tyrystorze
    powoduje że na bramce będzie max 3.5V, większość mosfetów odpada.

    > Nie wiem tylko po co tam tyrystor.
    Bo działa jak przerzutnik zatrzaskujący się.

    > Rozłączyć można kondensatorem na bramce.
    > Na to proponujesz zamianę na przekaźnik?
    > Toż to porażka. W całym telewizorze, hubie i twardym dysku już
    > od lat nie stosuje się styków.
    No i co z tego? szuka prostego rozwiązania to ma.
    Nowy przekaźnik spokojnie przeżyje ten sprzęt.

    > Z prostych powodów:
    > Są drogie (już nawet nie, bo złom jest po 30 gr za kilogram) i zawodne.
    > Przecież niedługo (albo już i pewnie słusznie) ludzie będą chcieli
    > załączyć
    > ten dysk zdalnie ze smartfona po Wi-Fi.
    I co guzik sam się naciśnie? przecież zawsze może go zastąpić
    tranzystorem, a tyrystora już tak łatwo nie włączy.
    Tak więc nie bredź że przekaźnik to takie złe rozwiązanie.

    > Jedyny pozorny plus to taki, że każdy rozumie jak działa kawał druta
    > nawiniętego na rdzeń,
    > który przyciąga kotwę.
    Jesteś pewien tego? poza tym po co mu ta wiedza, lutuje podłącza
    i zapomina.

    > Ja tak samo rozumiem, jak działa Bicykl z pedałami na przednim kole.
    > A przecież wygodniej jest jak pedały są na łańcuchu,
    > połączone z tylnym kołem.
    I co to ma dowodzić? że wiesz jak działa rower? zamiast strzępić język
    weź mu narysuj układ który będzie lepszy od mojego. Bo ja tą pracę
    wykonałem i uważam że do rozwiązania tego zadania jest to naprostsze i
    pewne rozwiązanie do tego mozliwe do zbudowania przez laika.

    --

    Pozdr
    Janusz