eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodtrzymanie radia samochodowego przy rozruchuRe: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie radia samochodowego przy rozruchu
    Date: Mon, 13 Feb 2023 22:38:16 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <d...@4...net>
    References: <tsbc3j$c6q8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <3249049183$20230213094015@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <zbhk3crhv9d9$.1x8bhbe5ts8e0$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="30412";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778288
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:58:48 -0800 (PST), ptoki (ptoki) napisał(a):

    > poniedziałek, 13 lutego 2023 o 06:00:37 UTC-6 Adam napisał(a):
    >> Dnia Mon, 13 Feb 2023 11:08:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    >>
    >>> Pan RoMan Mandziejewicz napisał:
    >>>
    >>>>> temat dosyć popularny: radio samochodowe wyłącza się przy rozruchu
    >>>>> silnika, w konsekwencji gubi połaczenia Bluetooth. Popularnym
    >>>>> rozwiązaniem jest zasilanie radia przez diodę ( chyba schottky ) i
    >>>>> podtrzymanie radia akumulatorem niewielkiej pojemności. Jakieś konkrety
    >>>>> ? Który typ akumulatora zniesie taką eksploatację - w aucie akumulatorem
    >>>>> rozruchowym jest zwykły akumulator z *ciekłym* elektrolitem.
    >>>>
    >>>> A nie wystarczy poprawne podłączenie do instalacji? Radio samochodowe
    >>>> ma zazwyczaj dwa wejścia zasilania - jedno stałe zasilane - dla
    >>>> podtrzymania pamięci, ustawień itd, za drugie po kluczyku...
    >>>
    >>> Chyba nie wystarczy. Bo to "po kluczyku" jest wyłaczane na czas rozruchu.
    >>> Zamysł autora tej koncepcji był chyba taki, żeby nie było słychać zakłóceń
    >>> w głośnikach. W każdym samochodzie tak miałem. Fabrycznie montowane radia
    >>> podłączone do fabrycznie instalowanych złącz w samochodzie. Też mnie to
    >>> lekko wkurza czasem.
    >> Ja spotykałem się z innymi przypadkami.
    >> Nowe stacje multimedialne podłączane do starszych samochodów.
    >> Spotykałem się z zawieszaniem się systemu lub nawet pełnym resetem do
    >> ustawień fabrycznych, jeśli samochód od razu nie odpalił i ktoś szybko
    >> drugi lub trzeci raz próbuje uruchomić silnik.
    >>
    >
    > Bo aku zdycha. Wymien aku i bedzie lepiej. Choc nie na dlugo bo aktualnie
    akumulatory robi sie jakos inaczej i nie wytrzymuja tyle co ani stare ani nowsze
    fabryczne.

    Nie, akumulatory z reguły sprawne, układ ładowania sprawny.
    Wiem, bo sam sprawdzałem, mam sprzęt serwisowy.

    >
    >> O dziwo, spotykałem się z tym najczęściej w firmowych. Pamiętam dobrego
    >> Pioneera i chyba Alpine. Chińskie wynalazki raczej nie miewały problemów w
    >> tym zakresie, natomiast miewały dużo inneych, ale to już nie na temat.
    >>
    >> Dawno temu w swoim Maluchu małem problem sporadycznego resetu ustawień
    >> radia (jeszcze PLL, bez RDS).
    >> Poszła dioda w szereg i mały akumulatorek 12V jak z centralki alarmu i
    >> problem przestał istnieć. A radyjko też zasialne dwoma przewodami.
    >>
    >
    > Ta, ale to nieco plaster na syfa bo glowny aku pada.

    Nie.
    Aku nowy, klemy czyste, mosiężne.
    Po prostu takie radyjko było - od czasu do czasu głupiało.
    Rozrusznik w maluchu niewiele prądu szarpał, nawet światła mało co
    przygasały.

    Później miałem znakomite polskie radyjko, też tylko PLL (dwa zakresy UKF),
    firma chyba PEX.
    Ono nigdy problemów nie miało, a w Lanosie jak mi akumulator zaczął padać,
    to ledwo kręcił. Radio przeżywało.
    Później Clarion, dobry wysoki model 1DIN - też go napięcie nie wzruszało.

    >
    > Choc jak nie ma zimno i silnik nie jest zaklejony olejem to zazwyczaj aku daje znac
    ze odchodzi sporo wczesniej.
    >
    > Gorzej jak olej gesty a komp w aucie uparcie czeka az silnik sie bedzie krecil
    550obr/min zanim paliwo poda. Wtedy jak aku jeszcze kreci ale juz slabiej to auto i
    tak nie odpali.
    >
    > Tak czy siak, dobry aku warto miec.

    Problemem wapniowych jest to, że potrafią paść z dnia na dzień, a nawet z
    godziny na godzinę.
    Stare klasyczne umierały powoli, tygodniami czy nawet miesiącami.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: