  • 51. Data: 2014-07-27 00:56:33
    Temat: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Najlepiej tradycyjne -- skręty konopne.

    ale, nie wiem czy wtedy zagadnienie podłączania rury do wody nie
    wydałoby mi się nazbyt zabawne...

  • 52. Data: 2014-07-27 01:00:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W każdym razie to dobra książka, takich już dzisiaj nie piszą. Taka dla
    > inteligentnych ludzi.

    no to już wiesz, dlaczego dziś takich nie piszą...
    Grupa docelowa zbyt mała. Dziś to chyba najchętniej się sięga po
    programy na tableta w rodzaju everycircuit

    http://www.everycircuit.com/

    zresztą - polecam. Wydaje mi się, że może się przydać. Nawet
    niekoniecznie początkującemu - możliwość sprawdzenia szybko jak się
    zmieniają parametry układu ze zmianą wartości jakiegoś komponentu
    całkiem przydatna może być.

  • 53. Data: 2014-07-27 01:38:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > no to już wiesz, dlaczego dziś takich nie piszą...
    > Grupa docelowa zbyt mała.

    W ujęciu dialektycznym wygląda to mniej więcej tak:

    Mąd: Dobra książka, inteligentnie wszystko wyłożone, choć proste przy
    tym bardzo.

    Pyt: No niby tak, ale to już nie te czasy, lampy jakieś, tranzystory,
    całkowity brak powiązania ze współczesnymi realiami.

    Mąd: Ale jakby tak zmienić to i owo, uwspółcześnić, albo choćby dać
    przypisy. Przecież prawa przyrody się nie zmieniły. Fizyka wciąż ta
    sama. Nawet jak ktoś nauczy się na starych przykładach, to zrozumie
    współczesność, a przynajmniej będzie mu o to łatwiej.

    Pyt: Nie, no, jak się pominie rzeczy nieaktualne, to nic nie zostanie.
    To ma w zasadzie wyłącznie wartość historyczną, pożytku w naukach
    współczesnych nie ma z tego żadnego.

    Mąd: A gdyby tak od nowa napisać, ale podobnie, no, dla inteligentnych...

    Pyt: Eee... czy ja wiem...

    Tu się zwykle okazuje, że takich co by chcieli napisać, a załaszcza
    umieli, to albo nie ma wcale, albo właśnie sobie przypomnieli, że
    mają coś pilnego do załatwienia. Ja może bym i umiał, a przynajmniej
    chciał, bo pisanie dla inteligentnych ludzi, to czysta przyjemność.
    I w tym momencie wraca Argument Zasadniczy, wymieniony na wstępie.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2014-07-27 02:39:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > ale, nie wiem czy wtedy zagadnienie podłączania rury do wody nie
    > wydałoby mi się nazbyt zabawne...

    Jak już zaczynamy gadać od rzeczy, to z równoległej słowiańskiej
    grupy usenetowej o tej samej tematyce:

    http://www.igreklik.com/slike/images/758457954728804
    92662.jpg

    Akurat ma odniesienia do naszej przeszłości sprzed trzydziestu lat
    (tam też mieli odniesienia, ale inne).

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2014-07-27 02:59:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://www.igreklik.com/slike/images/758457954728804
    92662.jpg

    > Akurat ma odniesienia do naszej przeszłości sprzed trzydziestu lat
    > (tam też mieli odniesienia, ale inne).

    No, u mnie w liceum, za noszenie opornika wpiętego w klapę (czy tam w
    sweter), musieliśmy przyprowadzać do szkoły rodziców :)

  • 56. Data: 2014-07-27 03:12:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Kolega na studiach wpiął sobie układ scalony. Tak po prostu, bez
    > specjalnych podtekstów. Bo to wtedy jednak nowoczesność była,
    > taki DIL14. Jeden z wykładowców (znany z czerwoności poglądów,
    > ale w sumie niezły fachowiec w swej dziedzinie) zagadnął go na
    > okoliczność stawiania oporu. Ten mu odpowiedział: ależ panie
    > profesorze, tu sa same elementy aktywne! Zaiste, to był UL1111.

    współczesne gimbusy nie są w stanie objąć tego rozumem :)
    Znaczy, tym co się znajduje w miejscu, gdzie tenże powinien być...

  • 57. Data: 2014-07-27 03:15:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

  • 58. Data: 2014-07-27 03:25:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://www.igreklik.com/slike/images/758457954728804
    92662.jpg

    > Subtelna różnica (taki był komentarz). Temat wątku, to "ruch oporu".

    no właśnie, dokładnie tak to chyba dziś wygląda często :D

  • 59. Data: 2014-07-27 03:29:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > współczesne gimbusy nie są w stanie objąć tego rozumem :)
    > Znaczy, tym co się znajduje w miejscu, gdzie tenże powinien być...

    Ciekawe, czy pojmą to. Na wzmiankowanej wcześniej grupie ktoś pokazał
    obrazek taki:

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xf
    a1/v/t1.0-9/408222_388539327882995_1105205007_n.jpg?
    oh=502b0b66c54fa8e30b94724f856566d7&oe=54414F92&__gd
    a__=1413331227_900ace8a7ec7854a573f3d12dfd71dd1

    Na co uzyskał odpowiedź, że w zasadzie, to teraz sprawa wygląda tak:

  • 60. Data: 2014-07-27 07:27:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > http://www.everycircuit.com/

    "Chrome browser is required to run this App
    download Chrome"

    fuuck offff, szkoda :(

    --
    Piter