  • 1. Data: 2010-12-18 22:36:07
    Temat: Podrabiany olej do diesla
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Dzień dobry,

    Jakie są objawy sytuacji, gdy zalałbym podrabiany olej ( zapewne nie
    spełniający wymagań określonych przez producenta samochodu )?

    Zastanawiam się nad zakupem Castrola w Niemczech - w Polsce niby jest,
    ale nikt tego akurat nie sprzedaje.

    Michał

  • 2. Data: 2010-12-18 22:59:40
    Temat: Re: Podrabiany olej do diesla
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    >Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Jakie są objawy sytuacji, gdy zalałbym podrabiany olej ( zapewne nie
    >spełniający wymagań określonych przez producenta samochodu )?

    głośna praca, cięższy rozruch zimą,
    gorsze smarowanie->wieksze tarcie->wyższa temp.nieodpowiednich elementów, w
    skali makro oczywiście, ale nie bez wpływu na całokształt pracy silnika.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-12-19 01:33:49
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-18 22:59, Jacek pisze:
> [...]
    > gorsze smarowanie->wieksze tarcie->wyższa temp.nieodpowiednich
    > elementów, w skali makro oczywiście, ale nie bez wpływu na całokształt

    Jak to bez wpływu na całokształt pracy silnika? Co Ty wypisujesz za
    bzdury?! Olej ma na wszystko wpływ, tak jak wymieniłeś powyżej. Więc nie
    skreślaj jednym zdaniem sam tego co napisałeś.

  • 4. Data: 2010-12-19 01:39:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > spełniający wymagań określonych przez producenta samochodu )?
    >
    > Zastanawiam się nad zakupem Castrola w Niemczech - w Polsce niby jest,

    A czemu Michale zakładasz z góry że pierwszy lepszy olej do diesla
    na półce w supermarkecie w Polsce będzie "podrabiany"?
    Trąci mi to lekką paranoją...

  • 5. Data: 2010-12-19 02:00:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Jak to bez wpływu na całokształt pracy silnika?
    > Co Ty wypisujesz za bzdury?!

    Coś chyba nie doczytałeś.

  • 6. Data: 2010-12-19 03:52:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-19 01:39, Pszemol pisze:

    > A czemu Michale zakładasz z góry że pierwszy lepszy olej do diesla
    > na półce w supermarkecie w Polsce będzie "podrabiany"?
    > Trąci mi to lekką paranoją...

    Bo w Polsce oleje są rozlewane. Myślałem, że to wiesz... Już robiłem tu
    wykład na ten temat. Każdy jeden olej omówiłem, włącznie z produkcjami w
    różnych krajach i rozlewiskami tychże.

  • 7. Data: 2010-12-19 06:24:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo w Polsce oleje są rozlewane. Myślałem, że to wiesz... Już robiłem tu
    > wykład na ten temat. Każdy jeden olej omówiłem, włącznie
    > z produkcjami w różnych krajach i rozlewiskami tychże.

    I co z tego wynika, że są rozlewane w Polsce?

  • 8. Data: 2010-12-19 10:09:57
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Pytam, bo olej chciałbym kupić w niemieckim sklepie internetowym - to
    jest nowy olej Castrola, który niby w Polsce jest, ale nikt go jeszcze
    nie sprzedaje. Taki mój kaprys, co by ten olej właśnie mieć (Magnatec
    Professional A5 5w30).

    I zastanawiam się, na ile taki zakup będzie bezpieczny.

    Michał

  • 9. Data: 2010-12-19 11:13:13
    Od: PJ <p...@g...com>

    napisz do ludzi, którzy sprowadzają oleje z Niemiec i wystawiają na
    allegro, może ktoś się podejmie ale sens tej operacji jest dla mnie
    niejasny :-)
    http://www.ford.co.uk/OwnerServices/VehicleServicean
    dRepair/CastrolProfessionalProducts/CastrolMagnatec5
    w30
    a szczególnie:
    far exceeding the requirements of the Ford specification
    a także inne mądrości:
    50% of drivers use the wrong oil.

    P.

  • 10. Data: 2010-12-19 11:21:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 13:36:07 -0800 (PST), mic49 wrote:
    >Jakie są objawy sytuacji, gdy zalałbym podrabiany olej ( zapewne nie
    >spełniający wymagań określonych przez producenta samochodu )?

    Zadne. Chyba ze to podroba naprawde wysokiego lotu i to w ogole nie
    jest olej :-)

    Na najtanszym oleju te 15kkm przejezdzisz, i dopiero gdzies dlugo
    pozniej bedziesz dziwil ze 300kkm i diesel wymaga remontu, albo ze
    turbina puszcza olej, albo mechanik spyta skad tyle nagaru w
    klawiaturze.

    J.