  • 21. Data: 2015-06-09 10:36:54
    Temat: Re: Podpięcie się pod jakieś zamówienie w płytkarni
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 09:51, jacek pozniak pisze:

    > Czyli sprawa sprowadza się do tego aby ktoś Ci sfinansował wykonanie PCB.

    Nie, nie sprowadza się do tego. Gdyby ktoś przeczytał co napisałem (bez
    głupiego nadinterpretowania) to pewnie by było łatwiej. Ale temat cen w
    tej branży to najwyraźniej jakieś poważne tabu sądząc po tej
    bezsensownej fali oburzenia.

    > Więc napisz co potrafisz, może ktoś będzie chętny abyś coś dla niego zrobił.
    > Tu się też kręcą ludzie zawodowo/biznesowo parający się elektroniką.
    > Może się z kimś dogadasz.

    Pewnie z frustratem Mandziejewiczem.

  • 22. Data: 2015-06-09 11:14:36
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 10:31, J.F. pisze:

    > Myslisz, ze ktos bedzie ogladal twoj plik, wpasowywal, poprawial,
    > przetwarzal, puszczal do produkcji, i na koniec wezmie 20 zl ?

    Wiem ile mogę wydać i sprawdzam czy da się zrobić. Nie zamierzam się z
    tego więcej tłumaczyć.

    > Dokladnie - zamow 1000 szt, to wtedy chetnie ktos spojrzy na twoj projekt.
    >
    > To mozna zrobic tak, ze dokladasz swoj do czyjegos prototypu, kogos kto
    > nie ma oporow zaplacic tych 150 zl i tez potrzebuje tylko kilka sztuk.
    > Ale 10x10cm to juz spory kawalek, i raczej nikomu nie przypasuje ...

    No spory. Nie wiem tylko jak to jest z tym przypasowywaniem. Może
    dołożenie kolejnej płytki to nie będzie problem tylko sposób na
    obniżenie kosztów stałych (dokumentacja) i końcowego kosztu płytki ?
    Chętnie bym przeczytał opinie kogoś kto ma w tym temacie jakieś
    doświadczenia a nie biadolenia jaki to ze mnie podły wyzyskiwacz.

    > No i co zrobisz - tupniesz noga i bedziesz krzyczal "nie bedziesz mi
    > mowil co mam robic i ile mam na to wydac" ?

    I czemu takie głupie teksty mają służyć ?

    > Popytaj, cudow raczej nie ma, ale moze jednak sa ...

    To mimo wszystko nie jest kwestia żadnych cudów.

  • 23. Data: 2015-06-09 11:17:33
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 10:05, Andrzej pisze:

    > To może pogadaj na allegro. tam podają ceny 20/30 zł. I chyba bliżej.

    Za domowej roboty płytki. Lepsze niż sam bym zrobił ale to jednak nie to
    czego szukam.

  • 24. Data: 2015-06-09 11:35:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ojej. Niepowetowana strata.

    Witaj w klubie bracie!
    I Ty dostąpiłeś zaszczytu Bycia Zauważonym przez Największego Moda
    Elektrody.
    Wobec mnie, przeszkadzało mu np. to, że pisywałem (kiedyś, zanim uległa
    zepsuciu przez szczylerię) na grupę alt.pl.dupa, czego się nie wypieram, do
    czego się przyznaję; biedak, nie uwzględnił tego tylko, że ponad połowa z
    nas miała wyższe wykształcenie, w większości techniczne i była już
    dojrzałymi, statecznymi ludźmi. Którzy na tej grupie pozwalali sobie jeszcze
    na trochę szkolnego jajcarstwa, nieraz mocno rubasznego, to prawda. Ale jak
    się spotykaliśmy realnie, to tematy do rozmowy były poważniejsze, niż to, co
    widać np. w tabloidach.

    896510439 896126048

  • 25. Data: 2015-06-09 11:40:24
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 11:35, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > prawda. Ale jak się spotykaliśmy realnie, to tematy do rozmowy były
    > poważniejsze, niż to, co widać np. w tabloidach.

    No dobra. To wiesz skąd te tanie płytki czy nie ?

  • 26. Data: 2015-06-09 11:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości

    >Wiem ile mogę wydać i sprawdzam czy da się zrobić. Nie zamierzam się
    >z tego więcej tłumaczyć.

    Ja cie nie chce spowiadac z tego ile chcesz wydac.
    Ale ty zrozum druga strone - ktos musi twoj plik zamienic na plytke, i
    musi przy tym zarobic na pensje (niemala, bo to specjalista), zus,
    lokal, sprzet, odczynniki, utylizacje ... za 20 zl tego nie zrobi ...

    >No spory. Nie wiem tylko jak to jest z tym przypasowywaniem. Może
    >dołożenie kolejnej płytki to nie będzie problem tylko sposób na
    >obniżenie kosztów stałych (dokumentacja) i końcowego kosztu płytki ?

    To nie jest kwestia dolozenia plytki, tylko ktos ma swoja np 25x20cm,
    i moze dolozyc do projektu trzy male plytki, tak, ze razem zajma
    25x25cm.
    Wykonujacemu to juz niemal wszystko jedno, wiec cena niewiele rosnie
    ..

    >I czemu takie głupie teksty mają służyć ?

    A Twoje czemu ? :-)

    >To mimo wszystko nie jest kwestia żadnych cudów.

    IMO to jednak kwestia cudow ... no, ale moze gdzies jest plytkarnia,
    gdzie obsluga ma opanowane szybkie dorzucanie prototypow, minutke na
    plik, zebrac arkusz A3, puscic do wykonania ... niestety - jak ma byc
    tanio, to zrob to sam, a metalizacji tak sie w zasadzie nie da ..

    J.

  • 27. Data: 2015-06-09 11:52:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, June 9, 2015, 11:47:29 AM, you wrote:

> [...]
    > musi przy tym zarobic na pensje (niemala, bo to specjalista), zus,
    > lokal, sprzet, odczynniki, utylizacje ... za 20 zl tego nie zrobi ...

    Jarku, spuściłem to do klopa a Ty to wyciągasz :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2015-06-09 12:18:04
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ww wrote:

> [...]
    > głupiego nadinterpretowania) to pewnie by było łatwiej. Ale temat cen w
    > tej branży to najwyraźniej jakieś poważne tabu sądząc po tej
    Dlaczego sądzisz że ceny to temat tabu. Po prostu płacisz te 150 zł i masz
    PCB. To 150zł o którym piszesz to jest chyba mało biorąc pod uwagę, że ktoś
    musi przysiąść do tego, zarobić na prąd, ZUS, naostrzyć wiertła, amortyzować
    maszyny, zrobić na niej PCB i kupić sobie jedzenie aby mieć siły następnego
    dnia zrobić kolejne zlecenie.
    Natomiast Twój pomysł podpięcia się pod większe zlecenie nie ma sensu bo
    nikt na to nie pójdzie aby sobie w technologii mieszać bo to koszty mu
    podniesie.

    Albo robisz sam za pomocą jakichś domowych metod.
    Albo, w przypadku prototypów, wg mnie najlepsze wyjście, połącz kynarem.

    > Pewnie z frustratem Mandziejewiczem.
    To czego Ty właściwie chcesz; pomarudzić na to jak świat jest urządzony?
    Koledzy poradzili "sprzedaj złom i za tę kasę zrób PCB" i to jest najlepsze
    wyjście jeśli chcesz to zrobić czyimiś rękami, każde inne będzie droższe.

    jp

  • 29. Data: 2015-06-09 12:30:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Tuesday, June 9, 2015, 12:18:04 PM, you wrote:

    [...]

    > Albo robisz sam za pomocą jakichś domowych metod.
    > Albo, w przypadku prototypów, wg mnie najlepsze wyjście, połącz kynarem.

    Usiłujesz wychować roszczeniowego gimbusa...

    Jak ja lubię, jak gówniarz, który nie ma jaj, żeby się podpisać,
    wyciera sobie ryj moim nazwiskiem...

> [...]
    > wyjście jeśli chcesz to zrobić czyimiś rękami, każde inne będzie droższe.

    On z tych pokrzywdzonych przez los, co to się im wszystko należy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-06-09 12:47:48
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello jacek,
    >
    > Tuesday, June 9, 2015, 12:18:04 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Usiłujesz wychować roszczeniowego gimbusa..
    Scancelowałem ten swój post bo po wysłaniu uznałem, że nie warto było mu już
    odpisywać, ale zdążyłeś zdążyłeś go skomentować :-)

    jp