  • 11. Data: 2009-09-27 19:34:20
    Temat: Re: Podlaczenie kabelkow na posesji
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ja standardowo daję po jednej żyle 0,5mm na długości 40-80m. Rygle
    > działają bez najmniejszego problemu.

    To najlepszy sposob na to, zeby bramka sie nie otwierala.
    Znam paru ludzi, ktorym elektryk wymyslil taki genialny wynalazek jak
    przewod 0,5mm^2 do rygla - teraz chetnie by go powiesili za jaja.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 12. Data: 2009-09-27 21:57:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > To najlepszy sposob na to, zeby bramka sie nie otwierala.
    > Znam paru ludzi, ktorym elektryk wymyslil taki genialny wynalazek jak
    > przewod 0,5mm^2 do rygla - teraz chetnie by go powiesili za jaja.

    To są efekty kupowania najpodlejszego sprzętu produkcji chińskiej w
    kibelmarketach oraz błędów polegających na tym, że montuje się złe
    elektrozaczepy nie zwracając uwagi czy są na prąd przemienny czy też prąd
    stały.

  • 13. Data: 2009-09-28 06:51:59
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Chyba żartujesz ?
    > W ryglach nie ma potężnych elektromagnesów,

    Ale on nie żartuje :-). Potęga jest rzeczą umowną, powiem Ci tylko że rygiel
    pobiera nawet do 1 A.

  • 14. Data: 2009-09-28 08:00:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Co więcej, w przyszłości właściciel posesji może uznać rygiel za niewystarczający
    (toż to pod kopniakiem się otwiera, dodatkowo
    gównianie działa gdy słupki furtki się nieco rozjeżdżają) i zechce założyć zapore
    elektromagnetyczną.

    A zapora potrzebuje albo 230 volt, albo sporo amper jesli jest na 12 volt czy nawet
    24 volt.

    Innymi słowy YDY 2x1mm to absolutne minimum.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-09-28 12:01:00
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy nawet 24 volt.
    >
    > Innymi słowy YDY 2x1mm to absolutne minimum.

    He he he - no siłę trzeba ciągnąć jak nic i to tak przynajmniej po 32A na
    każdą fazę.
    Panowie widzę, że trzymają się Was żarty.
    Jeżeli chodzi o zamki elektryczne wyposażone w silniczki elektryczne to
    potrzebują jeszcze mniejszego prądu od tych rygli elektromagnetycznych. Są
    nawet wersje takich zamków zasilane bateriami. Są też wersje z
    akumulatorkami ładowanymi ogniwami słonecznymi. Współpracują z kartami oraz
    breloczkami zbliżeniowymi, pastylkami kodowymi, pilotami radiowymi lub
    klawiaturami kodowymi. Są także działące na zasadzie rozpoznawania linii
    papilarnych. Naprawdę nie przesadzajcie, bo technika idzie wciąż na przód, a
    Wy tu piszecie o rozwiązaniach sprzed 50 lat, kiedy to faktycznie były
    montowane potężne elektromagnesy i silniki, nierzadko zasilane wprost z
    sieci 220V :D

  • 16. Data: 2009-09-28 12:25:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przykład:
    Zwora nawierzchniowa IGEM 2H, siła 3000 N, pobór prądu przy 12 VDC: 500mA
    A ktoś może chcieć zworę 6000 Niutonów, albo np. siłownik sobie założyć bez
    ciągnięcia kabla po raz drugi.
    JaC

  • 17. Data: 2009-09-28 15:05:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > kibelmarketach oraz błędów polegających na tym, że montuje się złe
    > elektrozaczepy nie zwracając uwagi czy są na prąd przemienny czy też

    Byc moze. Ale polozenie grubszego przewodu rozwiazuje wszelkie problemy.
    Poniewaz ten dodatkowy przewod praktycznie nie kosztuje nic, wiec IMHO
    to jest lepsze rozwiazanie niz pozniej szukanie 1 na 100 rygli, ktore
    zechca poprawnie pracowac.

  • 18. Data: 2009-09-28 16:19:40
    Od: robmac <r...@k...pl>

    ąćęłńóśźż napisał:
    > Przykład:
    > Zwora nawierzchniowa IGEM 2H, siła 3000 N, pobór prądu przy 12 VDC:  500mA
    > A ktoś może chcieć zworę 6000 Niutonów...

    Zwora przy furtce? Kupę kasy wywalić na zabezpieczenie, które można
    przeskoczyć?
    Ale do rzeczy. Jeśli założyć że na zworze ma być 12VDC +/- 10% (a
    pewnie margines jest większy),
    i damy na 20 metrach dwie pary 0,5, to spadek napięcia będzie ~0,4V
    (12V na wejściu, 0,5A). Mieścimy się w normie?
    A jak się nie chce policzyć i mieć święty spokój, to można dołożyć
    parę złotych do kabla i położyć YKY 2x1mm (nie YDY2x1).

    > albo np. siłownik sobie założyć bez ciągnięcia kabla po raz drugi.

    A tego to nie rozumiem. Siłownik do furtki zamiast zaczepu? W jakim
    celu?
    A jak do bramy wjazdowej, no to albo wrzuca arota i się nie martwi,
    albo kładzie kable na zapas.

    @ T.M.F.
    > Znam paru ludzi, ktorym elektryk wymyslil taki genialny wynalazek jak
    > przewod 0,5mm^2 do rygla - teraz chetnie by go powiesili za jaja.

    No bo powinien zastosować kabel, nie przewód :) A tak przy okazji
    widzę, że w dyskusji pojawia się sformułowanie przewód (w domyśle
    telefoniczny/skrętka) 0,5mm^2. Przypominam, że dla kabli/przewodów
    telekomunikacyjnych podaje się średnicę, nie przekrój. Ktoś to potem
    przeczyta cały wątek w archiwum i się pogubi.Czyli te fi 0,5 to daje
    jakieś 0,2mm^2.

    @ Jacek Plumpi

    > To są efekty kupowania najpodlejszego sprzętu produkcji chińskiej w
    > kibelmarketach...
    A kolega, to zawsze te najlepsze kupuje i jest pewien, że nie
    chińskie? To się nazywa bezstresowa praca :)

    @ Huascar

    Niezależnie od tego ile żył i jakiego kabla położysz, to pamiętaj - w
    ziemi/na zewnątrz kładziemy kabel do tego przeznaczony (w odpowiedniej
    izolacji).

    pozdr.
    RobMac

  • 19. Data: 2009-09-28 17:07:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "robmac" <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Zwora przy furtce?

    Przerost formy nad treścią :D

> [...]

    > A kolega, to zawsze te najlepsze kupuje i jest pewien, że nie
    > chińskie? To się nazywa bezstresowa praca :)

    Po prostu stresy już dawno za mną.
    Się zamontowało w budynku wielorodzinnym, a później się wymieniało na
    porządne to się na zawsze odechciało jak się miało zarobić, a się jeszcze
    dołożyło do tego interesu :D
    Jedynie na swoje usprawiedliwienie mam to, że wtedy nie miałem zbyt dużego
    pojęcia o jakości poszczególnych systemów i podzespołów, a te doradził mi
    sprzedawca, który po prostu chciał się pozbyć zalegających mu bubli w
    magazynie.
    Od tamtego czasu jak klientowi nie pasuje cena, bo widział w kibelmarkecie
    dużo taniej to po prostu odpuszczam sobie taką robotę jeżeli klient nie chce
    się dać przekonać :)

    > Niezależnie od tego ile żył i jakiego kabla położysz, to pamiętaj - w
    > ziemi/na zewnątrz kładziemy kabel do tego przeznaczony (w odpowiedniej
    > izolacji).

    Ewentualnie tak zabezpieczony, żeby wytrzymał wiele lat, a w razie problemów
    można go było w łatwy i szybki sposób wymienić.
    Rura Arota lub po prostu zwykła rura do wody PE.

  • 20. Data: 2009-09-28 18:44:08
    Od: robmac <r...@k...pl>

    Jacek Plumpi napisał:
    > Od tamtego czasu jak klientowi nie pasuje cena, bo widział w kibelmarkecie
    > dużo taniej to po prostu odpuszczam sobie taką robotę jeżeli klient nie chce
    > się dać przekonać :)

    I słusznie. Ale nie zawsze można sobie odpuścić :(

    > Ewentualnie tak zabezpieczony, żeby wytrzymał wiele lat, a w razie problemów
    > można go było w łatwy i szybki sposób wymienić.
    > Rura Arota lub po prostu zwykła rura do wody PE.

    A skąd założenie, że arot, lub inne HDPE zabezpieczy od wody, itp?