  • 31. Data: 2009-09-30 16:28:19
    Temat: Re: Podlaczenie kabelkow na posesji
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Ale chyba nie zauważyłeś, ze napisał o odległości 20m od domu.

    Nie zauwazyłem, o tym, że "przy 20m linii zasilającej dałbym choć po
    dwie żyły równolegle" pisał jakiś mój sobowtór ;-)

    > Dlatego też piszę, że w zupełności mu wystarczy do tego skrętka.

    OK, twoje zdanie, twoja wola, ja dałbym choć po dwie żyły, jesli nie
    wręcz osobny kabel.

    J.

  • 32. Data: 2009-09-30 18:34:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

    > Nie ma pewności żadnej, tak samo z resztą jak nie ma pewności czy
    > czasami jakiś popier...... ryjec nie przegryzie tego żelowanego przewodu
    > lub ostry kamień go nie uszkodzi.

    No, z ostrymi kamieniami to pewność powinna być o ile przestrzega się
    zasad sztuki budowlanej - znaczy dno wykopu pokryte 20 cm warstwą gruntu
    pozbawionego niebezpiecznych dla kabla/rury kamieni lub po prostu
    warstwa piachu, rura/kabel po położeniu ponownie zasypane 20 cm warstwą
    (licząc od góry kabla/rury) i dopiero ewentualnie (nie zapominając o
    folii nad kablem, lepiej dać warstwę cegieł lub płyt chodnikowych jak
    kabel delikatny - płyty chodnikowe nawet średnią koparka ma szansę
    zauważyć...) można delikatnie, ręcznie zasypywać.

    A nie tak jak czasem widać - wygrzebany koparka rów w gruncie
    kamienistym, kabel pieprznięty na kostropate dno wykopu i zasypany
    spychaczem...

    --
    Darek