    From: DoQ <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poczekam? Nie, nie poczekam...
    Date: Wed, 08 Aug 2012 22:29:08 +0200

    W dniu 08-08-2012 09:20, Artur Maśląg pisze:
    > Zastanawiam się skąd takie wnioski, ale to chyba nie ma większego sensu.

    No jak to skąd, przecież dopiero co twierdziłeś że wystarczy się
    domyślać a kierunkowskazy to pewnie tak przy okazji.

    > Zastanawiam się skąd takie pytanie, ale to chyba nie ma większego sensu.
    > Tak, jak już się zdecyduję na wyprzedzanie (czy też skręt) to wcześniej
    > będę sygnalizował kierunkowskazem. Wydaje mi się to naturalne.
    > Jednak zamiar wyprzedzania to jeszcze niekoniecznie początek manewru.

    No nie, wcześniej obserwujesz drogę. A teraz powiedz skąd ja jadąc za
    Tobą mam wiedzieć co Ci chodzi po głowie?

    > Idąc tropem Twojej argumentacji powinienem jechać pół drogi z
    > włączonym kierunkowskazem, ponieważ mam zamiar wyprzedzić kogoś
    > przede mną. Jednak nie - tak, mam zamiar go wyprzedzić, ale

    Czyli włączasz kierunkowskaz w momencie obracania kierownicą w lewo ? :D

    > przystąpię do tego wtedy, kiedy stwierdzę, że będzie bezpiecznie
    > itd. Tak, wtedy włączę kierunkowskaz by zasygnalizować przystąpienie,
    > a nie sam zamiar.

    A przystąpienie to nie zamiar?

    > Nie wiem co Ty oglądasz, ale ja widzę, że gość zaczyna manewr bez
    > widoczność (tuż zza ciężarówki), kierunkowskaz włącza w trakcie,

    Czyli robi to tak jak byś sobie życzył.
    Wychyla się (domyślasz się że będzie wyprzedzał), widzi że ma wolne
    włącza kierunkowskaz i zaczyna wyprzedzać - powyżej twierdziłeś że jest
    to OK teraz jest już złe?

    > jedzie kawał drogi widząc, że nie ma miejsca i za chwilę jest
    > zakręt itd.

    Gdzie tam widzisz zakręt i brak miejsca?

    > A co to zmienia? Na filmie zresztą nie widać szczegółów tego co się
    > działo z przodu, ale widać że ktoś tam się wychyla i rezygnuje

    Może ustal(cie) jakąś jedną wersję.
    Bo raz widzicie zakręty, brak widoczności i pagórki a teraz nagle
    okazuje się że na filmie nie widać szczegółów.

    --
    Pozdr.