  • Data: 2009-07-07 13:58:32
    Temat: Re: Pocedura całkowania
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:29953dfe-0918-47f1-9afc-51ad19ff22ed@o7
    g2000yqb.googlegroups.com...
    > Podobnie simpson interpoluje na kazdych polejnych trzech przedialach
    > (4 punkty) wielomian 3 stopnia i wylica calke tego wialomianu.

    Oczywiście. Każde jednak kolejne 4 punkty są po prostu zestawione bez
    synchronizacji pochodnych. Simpson to 4 punkty. A do całkowania jest 10000.
    Czyli 2500 razy Simpson, czyli 2500 razy źle zszyta funkcja.

    > nadal dzialaja. Bierzesz jakas ladna baze, najlepiej lagrange'a

    Błeee. Nie działa dobrze. Lepsze spline są.

    > calke z tego wyrazenia w granicach x1-xn jestes w stanie policzyc
    > analitycznie i wstawic

    Owszem. Dla n = 10000 też mogę. Ale może wynik to jednak wyślę ci na priv
    :)

    > Bedzie to na pewno szybsze niz splajny dla duzej liczby punktow.

    Ma być szybkie. Ale musi być dokładne. Splajny są dokładne i wystarczająco
    szybkie, tzn. O(n). Chodzi teraz o podniesienie dokładności. Jeszcze trochę.

    > przybedzie, czy ostatni fragment przyblizac inaczej (wielomianem
    > mniejszego stopnia

    Z tym są problemy - bo wprowadzi to dodatkowe numeryczne oscylacje do
    wyników (przełączanie między metodami). Jeżeli np. kwadratura jest 5-cio
    punktowa, to będzie to "sinusoidka" o długości na 5 punktów. Samo w sobie
    paskudne.

    slawek