  • Data: 2009-07-06 20:18:30
    Temat: Re: Pocedura całkowania
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h2t6a5$htv$...@i...gazeta.pl...
    > Nie wiem jak obliczyć pole jeśli funkcja jest określona tylko w punktach
    > zawartych w tabeli.

    I właśnie na to pytanie szukamy odpowiedzi. Jak do tej pory standardową
    metodą była metoda trapezów. Oczywiście, takie podejście było
    nie-do-przyjęcia z punktu widzenia matematyków. Ale każdy wie o co chodzi i
    jak to się robi. Lepszą metodą jest aproksymacja funkcjami sklejanymi. Tzn.
    zanim funkcja podcałkowa zacznie przypominać odcinek prostej to wyraźnie
    robi się podobna do (kawałka) wielomianu.

    Pytanie - czy jest jeszcze lepsza metoda?

    > 2) Wybieramy losowo ( o rozkładzie liniowym ) punkt (x,y) gdzie x należy

    Koszt obliczenia każdego punktu jest obrzydliwie wielki, chyba że punkt jest
    już w tablicy. W zasadzie aby wyliczyć jeden punkt - trzeba skonstruować
    całą tabelkę.

    Metody MC stosują już do tego inni ludzie - tacy co nie całkują tylko od
    razu bawią się w ping-ponga. Przy liczbie cząstek rzędu 10^23 może im trochę
    RAM brakować...

    slawek