  • 21. Data: 2011-05-18 15:50:39
    Temat: Re: Pobór mocy w stanie w "idle"
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "wbk" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:ir0gj7$n00$1@inews.gazeta.pl...

    > Mój PC pobiera w idle ~92W mierzone bardzo dokładnym miernikiem
    > gniazdkowym
    >
    > zestaw E7400 4GB RAM 9500GT 1xHDD

    Q9400/GF 260 GTX/2x HDD/Xonar DX - 105W z monitorem 136W w idle.
    E5200/ intel G31/ 2xHDD - 48W
    E6700/intel G41/1xHDD - 46W
    stary E6300(1.86) / intel G41/1xHDD - 75W
    Sempron 140 (odblokowany na 2 rdzenie) (2xHDD)/ AMD 760/ - 50W (trochę dużo
    ale widocznie tam ciągnie sporo stary dysk na ide)
    Stary Athlon X2 4800 na Asrock-u z Geforce 6150 zintegrowanym tylko 43W pod
    linuxem.
    Core i5 650 / GF 240GT / 1xHDD - 65W

    I teraz jako ciekawostka zabytkowy Athlon 2500+ z Radeonem 9250 AGP/ 1 Hdd
    IDE - 100W czyli całkiem sporo.
    Pentium III 800 z TNT2 - 36W
    Testowałem też miernikiem laptopa Lenovo na i3 i w idle podłączony do prądu
    pobiera tylko 16W po załadowaniu systemu 7.

    Ciekaw jestem jak wygląda na przykład AMD Brazos E350 i Atom w stacjonarnym.
    Ale chyba raczej ciężko będzie zejść poniżej 40W a jeszcze nie miałem okazji
    się bawić.

  • 22. Data: 2011-05-18 16:18:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-18 17:50, Doxent pisze:
> [...]
    >
    > Ciekaw jestem jak wygląda na przykład AMD Brazos E350 i Atom w
    > stacjonarnym. Ale chyba raczej ciężko będzie zejść poniżej 40W a jeszcze
    Bardzo dużo przy idle zależy od zasilacza, testowałem wiele zasilaczy i
    mają rozbieżność od 3W do 20W "poboru własnego" przy zerowym obciążeniu.
    Po pierwsze bardzo marna przetworniczka standby (realnie pracuje ona
    cały czas, więc i w idle) a po drugie reszta zasilacza pracująca przy
    5-10% mocy nominalnej - ma marną sprawność (dużo gorszą niż podawane
    "przy optymalnym obciążeniu")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2011-05-18 17:22:39
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak wyglądają te żarówki energooszczędne, bo się z takimi nie spotkałem.

    Znaczy nie w kompie tylko obok kompa, lampka co sie swieci długo i inne
    w innych miejscach mieszkania ;)

    Wymieniam tez halogenki na ledy. ;)

  • 24. Data: 2011-05-18 18:01:55
    Od: "darek638" <d...@g...com>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Wymieniam tez halogenki na ledy. ;)

    I pewnie zaoszczśdziłeś na dropsy??

  • 25. Data: 2011-05-18 18:49:21
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ta gram na 1920x1080x32 na 3650pro agp. :)

    chyba w pasjansa ;)

    ps
    onegdaj grywalem na pasywnym 9500gt w assault cube
    w 1680x1050x32 na medium i w sumie caly czas bylo te 60fps

  • 26. Data: 2011-05-18 18:51:14
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > No właśnie "coś-tam-coś-tam" bo nowoczesne komputery, dobrze
    > skonfiguropwane w dłuższym okresie czasu wyłączają niepotrzebne
    > urządzenia ;) dlatego chwilowy pomiar nie ma IMO sensu.

    a ile czasu trwa zejscie do najbardziej oszczednego trybu idle?

  • 27. Data: 2011-05-18 18:52:30
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Testowałem też miernikiem laptopa Lenovo na i3 i w idle podłączony do
    > prądu pobiera tylko 16W po załadowaniu systemu 7.

    rozumiem, ze z wyjeta bateria :)

  • 28. Data: 2011-05-18 18:56:53
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wymieniam tez halogenki na ledy. ;)

    halogeny nie ciagna tyle watow co odpowiadajace im
    zwykle zarowki (oczywiscie wiecej niz te energooszczedne),
    ale daja za to najzdrowsze swiatlo;

  • 29. Data: 2011-05-18 19:45:15
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik darek638 napisał:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >

    > I pewnie zaoszczśdziłeś na dropsy??

    Jesli w skali miesiaca zaoszczedzilem +/- 80 zł juz na chwile obecna, to
    moge kupowac dropsy w opakowaniach 0,7 ;)

  • 30. Data: 2011-05-18 20:20:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    > chyba w pasjansa ;)

    W Assasins creed II, ale detale ustawione na min. Portal II ustawienia na
    medium.