  • 11. Data: 2011-05-18 13:28:52
    Temat: Re: Pobór mocy w stanie w "idle"
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wbk napisa?(a):

    > Mój PC pobiera w idle ~92W mierzone bardzo dokładnym miernikiem gniazdkowym

    92W na sekunde? minute? godzine? czy jak? :) Temperature tez mozna
    podawac w cm ale trzeba okreslic ciecz ;P Dlatego sugeruje pomiar w
    dluzszym okresie czasu (np miesiac) i potem podanie sredniej dobowej ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 12. Data: 2011-05-18 13:47:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "januszek"
    >92W na sekunde? minute? godzine? czy jak? :)

    Jakbyś się jeszcze douczył trochę, to może byś takich głupot nie gadał.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 13. Data: 2011-05-18 13:50:54
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Inna rzecz, że bodaj 4850 już nie jest tak współczesna jak myślałem
    > (benchmark.pl mówi, że już nie robią?)... co więc dobrego jest na dziś z
    > wydajnych rozwiązań, które pozwolą grać w wysokich rozdzielczościach, a
    > przy tym nie będą jeść (relatywnie) dużo prądu w idle? :>

    moze ktoras z ponizszych z pasywnym chlodzeniem?

    hd 5570 ok 8w w idle - troche slaba
    hd 5670 / hd 5750 ok 13w w idle - minimum, ale juz w costam sobie pograsz
    hd 5770

    ew. cos w typie hd 6870, ale to juz troche wyzsza polka cenowa;

  • 14. Data: 2011-05-18 13:58:49
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > 92W na sekunde? minute? godzine? czy jak? :)

    Wiesz dobrze, ze chodzilo mu o "chwilowe spalanie"
    i ten parametr (wbrew Twoim wypocinom) costam-costam mowi.

    Martwilbym sie czyms innym, tzn. tzw. peryferiami,
    ktore potrafia brac w idle tyle samo co podczas "glosnej" pracy,
    np. glosniki :).

    > dluzszym okresie czasu (np miesiac) i potem podanie sredniej dobowej ;)

    ...czyli ma dzialac w idle miesiac i odczytac kwh
    a potem napierdzielac miesiac w stresie i znowu odczytac kwh?

    Stanowczo przesadzasz z ta dokladnoscia pomiarow -
    - dla przykladu powiem, ze mierzylem raz zuzycie energii
    starej lodowki (co by oszacowac celowosc kupna nowej).
    Odczyt 3-dniowy w zupelnosci wystarczyl.

  • 15. Data: 2011-05-18 15:08:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Q napisa?(a):

    > Wiesz dobrze, ze chodzilo mu o "chwilowe spalanie"
    > i ten parametr (wbrew Twoim wypocinom) costam-costam mowi.

    No właśnie "coś-tam-coś-tam" bo nowoczesne komputery, dobrze
    skonfiguropwane w dłuższym okresie czasu wyłączają niepotrzebne
    urządzenia ;) dlatego chwilowy pomiar nie ma IMO sensu.

    [...]

    > Stanowczo przesadzasz z ta dokladnoscia pomiarow -
    > - dla przykladu powiem, ze mierzylem raz zuzycie energii
    > starej lodowki (co by oszacowac celowosc kupna nowej).
    > Odczyt 3-dniowy w zupelnosci wystarczyl.

    Tak zapytam: jakie gry w tym czasie na tej lodówce
    odpalałeś? ;)

    j.

  • 16. Data: 2011-05-18 15:32:32
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > Kapsel napisa?(a):

    > Owszem - ale moje wyliczenia dotyczy komputera, ktory nie caly czas
    > pracuje w trybie jalowym.

    Zalezy co masz w srodku. Mnie - odkad mam ciagle wlaczonego PC rachunki
    wzrosly ok. 40 zl/mc. Po wlaczeniu drugieg o kolejne mniej wiecej 40 zl.
    Wzrost byl zauwazalny - ok. 150 zeta wiecej za prad. Teraz na miesiac
    wylaczylem jednego kompa (przestal byc potrzebny ciagle on line) i
    rachunki spadly ok. 50-70 zeta.

    Bo jeszcze dodatkowo zainstalowalem wylacznik czasowy do urzadzen takich
    jak drukarka, głosniki, niszczarka, które jak spie nie musza ciagnac
    pradu, wiec ok. 10 godzin "nocnie" samo się wyłącza i rano samo się
    włącza ;)

    Oraz wymienilem wszystkie zarówki (jakies 7 sztuk) na energooszczedne.
    Teraz "setka" ciagnie 15W ;)

  • 17. Data: 2011-05-18 15:33:30
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Kapsel napisał:
    > co więc dobrego jest na dziś z
    > wydajnych rozwiązań, które pozwolą grać w wysokich rozdzielczościach, a
    > przy tym nie będą jeść (relatywnie) dużo prądu w idle? :>

    ja wybralem 5670. Mnie 720p wystarcza do grania. :)

  • 18. Data: 2011-05-18 15:35:46
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]
    > skonfiguropwane w dłuższym okresie czasu wyłączają niepotrzebne
    > urządzenia ;) dlatego chwilowy pomiar nie ma IMO sensu.

    No jeden mi wylaczyl karte sieciowa i nie chcial jej wlaczyc potem ;)

    Aha, dla C2D wlaczylem obnizenie taktowania w idle. cPU-Z pokazuje
    spadek z 3GHz na 2GHz - 3GHZ wskakuje jak wlaczam cos wymagajacego
    wiekszej mocy obliczeniowej od procka.

  • 19. Data: 2011-05-18 15:40:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    > ja wybralem 5670. Mnie 720p wystarcza do grania. :)

    Ta gram na 1920x1080x32 na 3650pro agp. :)

  • 20. Data: 2011-05-18 15:41:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
    > Oraz wymienilem wszystkie zarówki (jakies 7 sztuk) na energooszczedne. Teraz
    > "setka" ciagnie 15W ;)

    Jak wyglądają te żarówki energooszczędne, bo się z takimi nie spotkałem.