  • Data: 2012-03-22 13:42:31
    Temat: Re: Pobór energii/mocy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mr Nobody napisał:

    > A sekundy widziałeś?

    A bo to raz? Czas jest jak najbardziej obserwowalną rzeczą. Podział na
    jednostki także łatwo zobaczyć. A sekundę kwadratową już nie. Widziałem
    również metr, metr kwadratowy i metr sześcienny. Ale metra do czwartej
    potęgi jak do tej pory nie. Mogę tylko próbować go sobe wyobrazić, jednak
    wcześniej muszę coś wypić. Ale to i tak idzie łatwiej niż wyobrażanie sobie
    sekund kwadratowych (trzeba wypić więcej i mocniejszych rzeczy).

    > Prędkość ta nabiera znaczenia po np. 100 sekundach ciągłej transmisji.
    > Rozumiem że wtedy fizycznie nie przesłano 314 bitów.

    Nic podobnego. Upływ czasu nie nadaje tu niczemu znaczenia, a sam proces
    widać już po 319 milisekundach, kiedy przetransmitowany jest pierwszy bit.

    To jest zupełnie normalne określenie prędkości tranmisji, tylko liczba
    wygląda na "podejrzaną", zwłaszcza dla kogoś, kto na siłę szuka
    reprezentacji fizycznej jednostek. Dla odmiany w poprzednich przykładach
    liczby były w porządku, a jednostki "podejrzane".

    --
    Jarek