-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
Date: Fri, 9 Dec 2016 19:58:24 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 79
Message-ID: <o2eusa$no4$1@node2.news.atman.pl>
References: <o23p0b$r2e$1@adenine.netfront.net>
<b...@g...com>
<58457069$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<o24kro$ss7$1@node1.news.atman.pl> <o26m9s$ug4$1@node1.news.atman.pl>
<5846ecaf$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
<o278f5$imi$1@node1.news.atman.pl>
<5847ed00$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<o2984t$hhd$1@node1.news.atman.pl>
<jmxfhsioxri4$.yojip5aqj185.dlg@40tude.net>
<o2c9kr$kia$1@node1.news.atman.pl>
<584ad895$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1481309898 24324 46.21.210.209 (9 Dec 2016 18:58:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Dec 2016 18:58:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.5.1
In-Reply-To: <584ad895$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594646
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-12-09 o 17:15, J.F. pisze:
>>>>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
>>>>>>> rozwalisz
>>>>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod
>>>>>>> pod jedna
>>>>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac
>>>>>>> hamulcami.
>>>>
>>>>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
>>>>>> na osi.
>>>>
>>>>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
>>>
>>>> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
>>>> różnice prędkości i zagrożenie znika.
>>
>>> Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
>
>> Nie.
>> Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
>> A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.
>
> A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
> To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
> osiami.
> Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
> przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.
Ale zdajesz sobie sprawę że łączność między mostami idzie przez
ich mechanizmy różnicowe ?
> Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.
Jak masz nieblokowany dyfer to napęd idzie na jedno koło z czterech.
Jak masz wajchę to idzie na jedno koło każdej osi.
>>>>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
>>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
>>>>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
>>>>
>>>>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
>>>>>> w czasie testów.
>>>>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
>>>>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
>>>
>>>> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
>>>> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
>>>> Bo Nissan na pewno nie ma.
>>
>>> Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
>>> Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
>>
>> Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
>> automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
>> Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
>> to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.
>
> W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
> i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.
A ja w opisach znalazłem że Nisan i Subaru nie miały stałego napędu
na obie osie. A ładne fabryczne nazwy oznaczają że firma chce ci wcisnąć
gówno a nie że mają stały napęd.
> Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
> trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w
> obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez
> jakies automagiczne sprzeglo).
>
Poszukaj jakiejś strony z dokładnym opisem poszczególnych modeli i się
dowiesz prawdy. Omijaj bełkot marketingowy na stronach sprzedawców.
Wedle mojej orientacji to suw nie ma obowiązku mieć napędu na obie osie,
o stałym napędzie na obie nawet nie wspomnę. I byłbym bardzo zdziwiony
jakby się okazało że mają po trzy dyferencjały. Bo to kosztuje a w
fabrykach rządzą księgowi a nie inżynierowie.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.16 21:33 z
- 10.12.16 20:08 Cavallino
- 10.12.16 20:09 Cavallino
- 11.12.16 11:09 r...@k...pl
- 12.12.16 14:49 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v