eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo jedzie próbnej Peugeot 3008Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
  • Data: 2016-12-09 19:58:24
    Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-12-09 o 17:15, J.F. pisze:

    >>>>>>> Bo o ile pamietam, to albo polaczysz obie osie na stale ... i
    >>>>>>> rozwalisz
    >>>>>>> naped na asfalcie, albo polaczysz je przez dyfer - i wtedy lod
    >>>>>>> pod jedna
    >>>>>>> osia wylaczy ci naped, choc dzis to mozna troche skorygowac
    >>>>>>> hamulcami.
    >>>>
    >>>>>> Rozwalenie napędu na asfalcie nastąpi jak zblokujesz oba koła
    >>>>>> na osi.
    >>>>
    >>>>> Nie tylko. miedzy osiami tez grozi.
    >>>
    >>>> Skoro masz sprawne mechanizmy różnicowe na osiach to one zniwelują
    >>>> różnice prędkości i zagrożenie znika.
    >>
    >>> Jakim niby cudem ? Mowimy o roznicach miedzyosiowych.
    >
    >> Nie.
    >> Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
    >> A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.
    >
    > A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
    > To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
    > osiami.
    > Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
    > przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.

    Ale zdajesz sobie sprawę że łączność między mostami idzie przez
    ich mechanizmy różnicowe ?

    > Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.

    Jak masz nieblokowany dyfer to napęd idzie na jedno koło z czterech.
    Jak masz wajchę to idzie na jedno koło każdej osi.

    >>>>>>> Tu jakies porownanie, ale to widac, ze to nieprawdziwe terenowki :-)
    >>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Crezn6sh9II
    >>>>>>> ciekawie sie robi w 1:50.
    >>>>
    >>>>>> Diabli wiedzą co która ma na wyposażeniu i co było włączone
    >>>>>> w czasie testów.
    >>>>> No jak to co - kupujemy nowoczesne auto, ze stalym napedem na 4, to
    >>>>> chyba nie chcemy nic wlaczac ? :-)
    >>>
    >>>> A to już zależy w jakim celu takie auta kupiłeś.
    >>>> I czy one na pewno mają stały napęd na obie osie ?
    >>>> Bo Nissan na pewno nie ma.
    >>
    >>> Wyglada na to, ze ma (chyba, ze sa rozne odmiany, albo ma niestaly).
    >>> Ale jak widac - naped napedowi nierowny :-)
    >>
    >> Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
    >> automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
    >> Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
    >> to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.
    >
    > W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
    > i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.

    A ja w opisach znalazłem że Nisan i Subaru nie miały stałego napędu
    na obie osie. A ładne fabryczne nazwy oznaczają że firma chce ci wcisnąć
    gówno a nie że mają stały napęd.

    > Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
    > trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w
    > obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez
    > jakies automagiczne sprzeglo).
    >
    Poszukaj jakiejś strony z dokładnym opisem poszczególnych modeli i się
    dowiesz prawdy. Omijaj bełkot marketingowy na stronach sprzedawców.
    Wedle mojej orientacji to suw nie ma obowiązku mieć napędu na obie osie,
    o stałym napędzie na obie nawet nie wspomnę. I byłbym bardzo zdziwiony
    jakby się okazało że mają po trzy dyferencjały. Bo to kosztuje a w
    fabrykach rządzą księgowi a nie inżynierowie.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: