  • Data: 2011-08-19 10:50:48
    Temat: Re: Po co nam dvd?
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yarroll" <y...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j2je86$ief$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Porównuję właśnie ceny nowych dysków 2 TB.
    > Wychodzi na to, że przestrzeń na nowym dysku 2 TB kosztuje mniej więcej
    > tyle samo co na płytach DVD (może nawet trochę taniej) - chodzi oczywiście
    > o tanie dyski i tanie płyty jakoś minimalnie markowe (ok. 270-290 zł)
    > Po przeliczeniu wychodzi mi że dysk pomieści takich płytek 450 :-)) czyli
    > małą ale bardzo ciężką walizkę :-))
    >
    > Więc pytanie, po co bekapy na płytkach DVD? Czy chodzi tylko o to że dyski
    > padają? [Fakt że niektóre moje CD mają po kilkanaście lat, i ciągle
> [...]

    Pozatym do archiwum na HDD dostęp jest błyskawiczny. A płytkę to trzeba
    najpierw znaleźć (bo w pudle jest ich kilkaset), a jak już się znajdzie to
    niewiadomo czy jeszcze będzie czytelna, a jak będzie to transfer jest
    znacznie wolniejszy niż z/do HDD. A twardziel jak padnie to najwyzej
    elektronika, a dane na talerzach są nienaruszone (pozatym do backupu
    najlepiej używać dwóch dysków, różnych producentów).
    Z technicznego punktu widzenia można by to jeszcze potanić. Producenci
    twardych dysków mogliby wypuścić modele tylko do backupów. Taki dysk miałby
    znacznie mniejszą gwarantowaną ilośc cykli zapisu/odczytu (bo byłby
    zapisywany nieporównywalnie rzadziej niz zwykły dysk wykorzystywany w
    zwykłej pracy). Tylko nie wiem o ile by spadła cena takiego HDD, jeśli o
    kilka % to raczej mija się z celem (choć w skali globalnej byłyby to pokaźne
    kwoty).
    No i można też archiwizować w internecie.