  • Data: 2011-08-20 15:53:04
    Temat: Re: Po co nam dvd?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    maX wrote:
    > A twardziel jak padnie to najwyzej elektronika,

    co oznacza ze dane na talerzach moga okazac sie kompletnie nieczytelne

    to juz nie czasy kilkudziesiecio GB dyskow w ktorych wystarczala
    przekladka elektroniki

    > a dane na talerzach są nienaruszone

    a za odzyskanie ontrack zaspiewa 5k+vat

    >(pozatym do backupu
    > najlepiej używać dwóch dysków, różnych producentów).
    > Z technicznego punktu widzenia można by to jeszcze potanić.

    z technicznego punktu widzenia to liczy sie niezawodnosc

    > Producenci
    > twardych dysków mogliby wypuścić modele tylko do backupów. Taki dysk miałby
    > znacznie mniejszą gwarantowaną ilośc cykli zapisu/odczytu (bo byłby
    > zapisywany nieporównywalnie rzadziej niz zwykły dysk wykorzystywany w
    > zwykłej pracy).

    twarde dyski nie maja czegos takiego jak gwarantowane cokolwiek

    jedyna gwarancja to taka ze jak w ciagu 24 miesiecy dysk przestanie
    dzialac 'sam z siebie' to wymienia ci go na dzialajacy

    > Tylko nie wiem o ile by spadła cena takiego HDD, jeśli o
    > kilka % to raczej mija się z celem (choć w skali globalnej byłyby to pokaźne
    > kwoty).

    o nic
    twarde dyski juz obecnie produkuje sie tak ze cale rodziny sa identyczne,
    jedyna roznica jest ilosc talezy/glowic, nikt nie bedzie sie bawil w
    projektowanie dysku od podstaw zeby obciac koszty (niezbyt mam pomysl gdzie)
    o dolara

    > No i można też archiwizować w internecie.

    co jest wielokrotnie drozsze niz nawet kilka dyskow