    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Po co nam dvd?
    Date: Thu, 18 Aug 2011 19:08:35 +0200

    > Więc pytanie, po co bekapy na płytkach DVD? Czy chodzi tylko o to że
    > dyski padają? [Fakt że niektóre moje CD mają po kilkanaście lat, i
    > ciągle działają]

    Po pierwsze DVD nie jest uzywane tylko do backupow
    Po drugie hdd sa wrazliwe na wszelkiego rodzaju EMP, dyski optyczne nie.

    Poza tym skad teza, ze DVD jest jakims szczegolnym nosnikiem do robienia
    backupow, na tym nagrywa sie filmy dla osob nietechnicznych, formalnie
    dolacza oprogramowanie razem z PZO i wiele innych zastosowan.

    Dla pojedynczego uzytkownika DVD ma wzglednie mala pojemnosc by bylo
    wykorzystane do automatycznych backupow, czasami warto cos waznego
    zarchiwizowac (calego systemu raczej sie nie da) majac jednoczesnie
    kopie na HDD lokalnym. Dla domowych zastosowan backup na HDD zazwyczaj
    sie sprawdza (jezeli traktujemy to jako faktyczny backup a nie duze
    storage bez backupu ;) )