  • Data: 2016-06-22 15:38:39
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nkdupp$se4$...@n...news.atman.pl...
    On 22.06.2016 13:55, J.F. wrote:

    >Gdybanie - po prostu się nie da i już.

    To tylko rozmywa meritum - sprawnosc w przypadku elektrowni wiatrowej
    czy slonecznej jest nieistotna.
    Ale juz np przy geotermalnej na moj gust - wcale nie.
    W przypadku wodnej ... tez nie.

    Choc i przy tych slonecznych i wiatrowych tak calkiem nieistotna nie
    jest - bo moze byc roznica czy caly kraj mamy w ogniwach/wiatrakach,
    czy tylko pol, a na drugiej polowce mozna np kocyk rozlozyc i
    poleniuchowac :-)

    >Z definicji sprawności?
    >A dalczego jak liczysz sprawność elektrowni węglowej to liczysz ile
    >węgla do niej wsypałeś a nie całej kopalni?

    Bo ja ten wegiel z kopalni jeszcze spale. Jak proces malo sprawny, to
    szybciej.
    Natomiast kopalnia prad zre i to niemalo, a w dodatku zre tez np sporo
    stali - i ciekaw jestem ile wynosi sprawnosc elektrowni razem z
    kopalnia :-)

    >A konkretnie to prawodawstwo i dotacje. Na "wolnym rynku" wiatraki
    >nie miałyby sensu.

    Wiatraki to nie wiem, ale ogniwa sloneczne ponoc juz nabieraja, co
    mnie cieszy.
    Poza tym w miare wypalania wegla/ropy/uranu prad z wiatrakow bedzie
    relatywnie tanial.
    (no chyba, ze nie, jak sie okaze, ze wiatraki podrozaly, bo surowce
    podrozaly).

    J.