  • Data: 2016-06-22 15:26:08
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:28e376e3-71b4-4b88-a2be-072a3b1750a7@go
    oglegroups.com...
    >Sto tysiecy wiatrakow nie kosztuje tyle co cena jednego jedynego
    >wiatraka x 100 000, tylko duzo mniej.
    >Wszystkie pierwotne nosniki energi (woda, wiatr, promieniowanie
    >slonca, wegiel) sa darmo.
    >Nikt ich nie robil a sa. Jedne sa szybko odnawialne inne wolno
    >odnawialne.

    No wlasnie - tak wolno odnawialne, ze praktycznie wcale nie
    odnawialne.
    Zasoby wegla, uskladane przez setki milionow lat my zuzyjemy w
    kilkaset.

    Proponujesz kopalnie w Belchatowie zalac i rosliny posadzic, niech sie
    tam zbiera dla przyszlych pokolen ?

    >Kosztuje infrastruktura potrzebna do odzyskania energi.
    >I to ona ma wplyw na cene kilowatogodziny.
    >Wazna jest jeszcze skala przedsiewziecia. Im wieksza tym taniej
    >kilowatogodzina wychodzi.
    >Gadka ze jak uwzglednic spranosc elektrowni to elektryczny wyjdzie
    >gorzej niz spalinowy jest bez sensu
    >bo jak ktos ma prad z zamortyzowanej elektrowni slonecznej to zeby
    >ona miala 1% sprawnosci to i tak prad z niej prawie darmo bedzie.

    No chyba, ze sie czlowiek dowie, ze trwalosc ogniw byla gwarantowana
    30 lat, wiec prosze sie nie dziwic, ze trzeba kupic nowe.

    Tak czy inaczej - parowa turbina ma sprawnosc niespecjalna i
    przecietny silnik spalinowy w optimum swojej pracy ja bije.
    Na drodze niekoniecznie pracuje w optimum - tym niemniej w naszych
    polskich warunkach jak na razie nie ma sie co powolywac np na redukcje
    emisji CO2 przez samochody elektryczne

    > Przyklad blizej zycia pojedynczego czlowieka. Kupiles sobie solar do
    > grzania wody.
    >Napisali ze potrafi przetworzyc na cieplo 25% promieniowania ktore na
    >niego pada.
    >Przez trzy lata solar sie zamortyzowal. Ale w czwartym roku nie
    >chcialo ci sie
    >umyc szyby i jego sprawnosc przetwarzania spadla do dwudziestu
    >procent.
    >Ile w takiej sytuacji bedzie Cie kosztowalo podgrzewanie wody.
    >Mozliwe odpowiedzi to: wiecej, mniej, nic.

    Tylko jak to liczyc ... bo zakladam, ze woda jednak chlodniejsza i
    trzeba sie dogrzewac.
    Wiec zuzycie gazu/pradu/wegla rosnie, ale czy porownywac z kwota
    amortyzacji solara czy bez ?

    J.