  • Data: 2016-06-22 17:24:29
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.06.2016 15:38, J.F. wrote:

    > To tylko rozmywa meritum - sprawnosc w przypadku elektrowni wiatrowej
    > czy slonecznej jest nieistotna.
    > Ale juz np przy geotermalnej na moj gust - wcale nie.
    > W przypadku wodnej ... tez nie.

    Dobra - prosta sprawa - gdyby wiatraki były dwa razy mniej wydajne niż
    obecnie, uważasz że błoby to bez wpływu na opłacalność i sensownośćich
    budowy?

    > Wiatraki to nie wiem, ale ogniwa sloneczne ponoc juz nabieraja, co mnie
    > cieszy.

    Gdzie - chyba na Saharze, a i to niebardzo, vo co z tym pradem tam zrobisz?

    > Poza tym w miare wypalania wegla/ropy/uranu prad z wiatrakow bedzie
    > relatywnie tanial.

    Z ropy to chyba prawe wogóle nie robi się prądu (no dobra z gazu
    trochę), końca uranu nie widać, węgiel to osobna sprawa - na razie jest
    po prostu tani, więc opłaca się go spalać. Nie wiem skąd pomysł, że
    elektrownia słoneczna będzie coraz tańsza, z powodu końca innych surowców?

    > (no chyba, ze nie, jak sie okaze, ze wiatraki podrozaly, bo surowce
    > podrozaly).

    To ile kosztują wiatraki i czy to się ogólnie opłaca zależy głównie od
    odpowiedniej ustawy.

    Shrek