  • Data: 2016-06-22 17:58:18
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.06.2016 17:42, J.F. wrote:

    > I Ty mi zarzucales ekonomizowanie ?
    > Moze by byly oplacalne, moze i by nie byly - ale to nie sprawnosc o tym
    > decyduje, tylko wlasnie koszty.

    Jeszcze raz - koszty (na kilowatogodzinę) zależą od sprawności w bardzo
    znacznym stopniu.

    > Np nadal bylby sens budowac ... pod warunkiem, ze doplata wieksza :-P

    Ogólnie jak będą dopłaty to opłaca się robienie wszystkiego, choćby
    eksport piasku na Saharę. Chyba, że miałbyś go wozić PKP, to by się i
    tak nie opłacało.

    > W Polsce.

    Gdzie w Polsce - link? Jakąś elektrownie słoneczną wybudowaliśmy?

    > To te surowce beda duzo drozsze. A prad z elektrowni slonecznej ten sam
    > czy tylko nieduzo drozszy.

    Będą albo i nie będą. Zobaczy się - na razie nic nie zapowiada
    skończenia się ropy (ile to już razy miała się skończyć, a ciągle jest
    coraz więcej), węgla oraz uranu.

    > Czyli powiedzmy prawde - obecnie to sie tak naprawde wcale nie oplaca.

    No nieopłaca się.

    Shrek