    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Po co fotograf?...
    Date: Sun, 27 Dec 2009 14:00:45 +0100

    januszek wrote:
    > Chodzi mi o to, ze ja nigdy nie mialem w reku aparatu, ktory 'wykrywalby
    > twarze' - jestem wiec bardzo ciekawy tego jak to praktycznie dziala.

    Ten bajer akurat jest w aparatach od dobrych kilku lat. Co więcej - jak
    nie masz aparatu to w sieci nawer znajdziesz skrypciki, które rozpoznają
    twarze i np. robią fotomontaże, ostatnio nawet były aplikacje webowe,
    które budują całe animacje z daną twarzą wczytaną jako zdjęcie. Jednym z
    ciekawszych zastosowań była aplikacja, która za pomocą zdjęcia z komórki
    porównywała twarze z sobą i liczyła współczynnik zbliżenia z popularnymi
    twarzami aktorów.

    > Zadalem wiec proste pytanie i zamiast odpowiedzi spadl na mnie jakis
    > ideologiczny belkot.

    Gdzie tam widzisz ideologię i z czym dokładnie nie chcesz się zgodzić.

    > Chcesz mi współczuć, mówisz, że jestem śmieszny, namwiasz do jakiś
    > ekwilibrystycznych sztuczek kuglarskich poprzez kadrowanie bez patrzenia
    > - po czym okazuje się, że to był tylko wstęp do tego byś napisał, że też
    > nie masz żadnego doświadczenia z taką funkcją ale dzięki temu, że masz
    > LV to nie partolisz zdjęć a zupełnie mnie to nie obchodzi...

    Chłopie, czytajże z zrozumieniem. To że nie mam aparatu z rozpoznawaniem
    twarzy nie znaszy że nie mam pojęcia o tej technologii. Mogę Cię zapewnić
    że z wszystkich zastosowań jakie znam cały ten smile shutter to najgorsze
    z możliwych wykorzystanie tego, za to wspomniana podstawka to najlepsze.
    Każdy świadomy fotograf skadruje w końcu lepiej niż ten mechanizm. Za to
    bez udziału człowieka taki algorytm dostarcza informacji o kompozycji i
    pozwoli na w miarę poprawne kadrowanie. W fotografii po raz pierwszy ta
    funkcja rzeczywiście jest przydatna - bez tego aparat robiłby np zdjęcia
    tylko ruchu (łapiąc w kadr ruszoną firankę, do tego w trakcie ruchu) albo
    w ogóle bez sensu fotografując ściany i nieistotne elementy.

    > Co do 'żalu, który mi tyłek ściska' - faktem jest, że się mocno
    > przejadłem przez święta ale do awarii zwieraczy jeszcze daleko,
    > dziękuję jednak za troskę.

    No niestety - jeśli będziesz miał taktykę polegającą na zgodą z czymś co
    nie jest ani trochę prawdopodobne to prędzej wyjdziesz na durnia niż
    udowodnisz komukolwiek cokolwiek. Czemu nie odpowiedziałeś na moje pytanie?

    d.