  • Data: 2010-03-19 17:39:27
    Temat: Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-03-2010 o 14:12 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Komputer został u niego jako biurowy, bo do ogólnie
    > domowo-multimedialnych zastosowań starsze komputery, które posiada
    > okazały się lepsze.Testowany był na grach i obróbce filmów.

    Nie wierzę :0
    Szczególnie, że piszesz zdaje się o Core i3 ! Fajny procek do gier.
    A starsze, czyli jakie?

    > Na podanej stronie możesz wpisać jakikolwiek procesor i dostaniesz
    > wyniki, porównanie wydajności, ceny.
    > Ten odnośnik na początku wyświetla zawsze to samo

    Wcale nie zawsze :) http://www.iurl.pl/?wieslaw667
    No i wyniki testów mocno kontrowersyjne.

    > Ta różnica 200zł to z kosmosu informacja?
    > W sklepach mówią co innego Różnica w cenach płyt i pamięci wystarczy
    > na dobrą grafikę.

    Więc spróbujmy porównać. Wybrałem możliwie najbardziej podobne moduły:
    http://www.iurl.pl/?I0Avs http://www.iurl.pl/?Vvx5r
    Różnica to 22zł na 2GB. Nikogo nie namawiam, ale ja w tej chwili innych
    niż DDR3 bym nie kupił.
    Z porównaniem płyt głównych jest trochę gorzej, ponieważ na LGA1156 nie
    ma tanich, badziewnych płyt. Może takie? http://www.iurl.pl/?C4XsO
    http://www.iurl.pl/?ptdde Różnica *89zł z tym, że ta pierwsza i tak
    wydaje się być lepiej wyposażona (więcej USB, SATA eSATA, Display Port)
    W każdym razie za 130-150 zł, będzie podobna grafa jak na tych płytach :)

    > Różnica w zużyciu prądu pamięci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany
    > w tytułowym poście nawet jej nie zauważy.

    Dobry zasilacz może najwyżej minimalizować straty, ale poboru prądu nie
    ograniczy. Tak policzyłem, że różnica w cenie dwóch modułów (4GB) zwróci
    się po ok 3 latach po 10 godz dziennie używania komputera. Jeżeli
    oczywiście jest prawdą to co piszą o energooszczędności DDR3.

    Jednak pomyliłeś. Ja pisałem o tym: http://www.iurl.pl/?bGOlc

    --
    Wiesław
    Opera Mail