  • Data: 2016-03-26 22:18:28
    Temat: Re: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Mar 2016 21:05:08 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > według instrukcji dołączonej do płyty, sprawdzone 18 razy :) kolory
    > rozpoznaję prawidłowo :)

    Ale z tego obrazka nijak nie wynika, ktory kabelek jest z ktorym w
    parze.
    Dla wyjasnienia: taka kuchenka zazwyczaj ma dwa osobne moduly.
    Kazdy z nich "jednofazowy" czyli na 230V. Skad im sie tam wzielo 400V
    to nie wiem - powinno byc 230V skuteczne (szczytowe owszem - 400).
    Polaczenie z prawego dolnego rogu to chyba dla tych, co maja 3f 120V -
    wtedy trzeba wlaczyc miedzyfazowo.

    Wlaczasz te moduly zazwyczaj do dwoch faz (oraz N) zgodnie z gornymi
    rysunkami.
    Jesli pomyliles pary, to prad z fazy (np czarnym kablem) przez jedna
    roznicowke plynie kablem N (np bialym) do ... drugiej roznicowki. I
    obie slusznie wyskakuja.
    A ktory kolor z ktorym sparowany to ja nie wiem.

    Mozna tez sprawdzic omomierzem czy nie sa polaczone kable N gdzies w
    kuchence, ewentualnie takze opornosc do PE.
    Jesli sa polaczone gdzies w kuchence,, czy jak piszesz - "na wyjsciu
    roznicowek", to prad z fazy rozplywa sie na obie N-ki - jedna
    roznicowka ma wiec za maly prad na linii N, druga w ogole ma, a na
    fazowym zero.

    No chyba, ze sie jakies pojemnosci objawiaja ...

    J.