  • 1. Data: 2009-01-04 20:41:34
    Temat: Płyta główna ECS K7S5A + HDD>120GB - będzie działać ?
    Od: Tomek Sowa <t...@v...pl>

    Witam !

    Stanąłem przed pilną koniecznością dołożenia do komputera opartego na
    "starszej" płycie K7S5A drugiego dysku twardego. Mogę kupić niedrogo
    dysk 160GB ale z doświadczenia pamiętam, że tego typu płyty miały
    problemy z obsługą dysków powyżej 120GB.

    Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-04 21:18:03
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomek Sowa" napisał:

> [...]
    > problemy z obsługą dysków powyżej 120GB.

    > Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?

    Z tą nie, ale z kilkoma innymi, które rownież nie obsługiwały adresowania
    48-bitowego. W niczym to nie przeszkadzało systemom operacyjnym, które takie
    adresowanie obsługiwały (np. XP SP2). Systemom, które takiego adresowania
    nie obsługują, wsparcie ze strony płyty i tak nic nie da ;-). Kupuj śmiało,
    o ile dysk jest sprawny, to znaczy nie z (za przeproszeniem) Allegro.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-01-04 21:25:39
    Od: OWL1968 <t...@v...pl>

    JoteR pisze:
    > W niczym to nie przeszkadzało systemom
    > operacyjnym, które takie adresowanie obsługiwały (np. XP SP2).
    Rozumiem, że jeśli mam XP SP2 na tym komputerze to dysk 160GB będzie
    działał poprawnie ?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-04 21:34:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "OWL1968" napisał:

    > Rozumiem, że jeśli mam XP SP2 na tym komputerze to dysk 160GB
    > będzie działał poprawnie ?

    Tak mam na stojącym obok Asusie CUSL-2, którego BIOS wystawia dysk 160 GB
    jako 8 GB. Nic to dużej Windzie nie przeszkadza cieszyć się całą
    pojemnością, co więcej - Windows 98 posadzony na wydzielonej partycji w
    początkowym obszarze dysku również nie zgłasza żadnych zastrzeżeń.

    JoteR

  • 5. Data: 2009-01-04 21:36:11
    Od: OWL1968 <t...@v...pl>

    JoteR pisze:
> [...]
    > pojemnością, co więcej - Windows 98 posadzony na wydzielonej partycji w
    > początkowym obszarze dysku również nie zgłasza żadnych zastrzeżeń.
    Wielkie dzięki za pomoc !
    Pozdrawiam

    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-04 21:42:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "OWL1968" napisał:

    > Wielkie dzięki za pomoc !

    Z zastrzeżeniem, że wszelkie analogie są zdradliwe, a płyta K7S5A cieszy się
    opinią hmm... "niekonwencjonalnej" ;-)

    JoteR