  • 1. Data: 2010-12-27 18:59:05
    Temat: Płyta główna Asrock P4VT8+ i start z CDROM
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Znajomy kupił używaną płytę główną pod PEntium4 - Asrock P4VT8+.
    Niestety w setupie nie można ustawić, aby system bootował się z CDROMa
    (SATA). Ktoś ma jakiś pomysł na to? Nie bardzo da się zainstalować Windowsa
    jeśli komputer nie startuje z CD :(
    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-12-27 19:24:47
    Temat: Re: Płyta główna Asrock P4VT8+ i start z CDROM
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemolo" napisał:

    > Znajomy kupił używaną płytę główną pod PEntium4 - Asrock P4VT8+.
    > Niestety w setupie nie można ustawić, aby system bootował się
    > z CDROMa (SATA).

    Bo SATA na tej płycie jest "ciałem obcym" i BIOS płyty nic o nim nie wie.
    Kontroler SATA ma własny BIOS - nie da się w nim ustawić napędu CD jako
    medium startowego?

    > Ktoś ma jakiś pomysł na to? Nie bardzo da się zainstalować Windowsa jeśli
    > komputer nie startuje z CD :(

    E tam, można z dysku, pewnikiem też z USB, w ostateczności z CD PATA.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-12-27 20:23:57
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bo SATA na tej płycie jest "ciałem obcym" i BIOS płyty nic o nim nie wie.
    > Kontroler SATA ma własny BIOS - nie da się w nim ustawić napędu CD jako
    > medium startowego?

    A jak wejść do BIOSa kontrolera? :-o
    W BIOSie płyty CDROM SATA nie pojawia się na liście ustawiającej kolejność
    bootowania napędów.

  • 4. Data: 2010-12-27 20:44:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemolo" napisał:

    > A jak wejść do BIOSa kontrolera? :-o

    Czytać komunikaty pojawiające się na ekranie po uruchomieniu komputera?
    W ostateczności przeczytać instrukcję - rozdział 2.9.2.1. Chociaż obawam
    się, iż w tym BIOS-ie są tylko opcje dotyczące dysków SATA i tworzenia
    macierzy. IMHO z tego CD SATA nie posadzisz systemu.

    > W BIOSie płyty CDROM SATA nie pojawia się na liście ustawiającej kolejność
    > bootowania napędów.

    "Bo SATA na tej płycie jest "ciałem obcym" i BIOS płyty nic o nim nie wie"?

    A z czystej ciekawości - co ludzi skłania do kupowania płyt głównych na VIA?
    Jaki jest mechanizm podejmowania takich irracjonalnych decyzji?

    JoteR

  • 5. Data: 2010-12-27 20:50:19
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    > "Przemolo" napisał:

    > A z czystej ciekawości - co ludzi skłania do kupowania płyt głównych na
    > VIA? Jaki jest mechanizm podejmowania takich irracjonalnych decyzji?

    Płytę kupił "na szybko", żeby zastąpić nią inną uszkodzoną.

  • 6. Data: 2010-12-27 21:11:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemolo" napisał:

    > Płytę kupił "na szybko", żeby zastąpić nią inną uszkodzoną.

    Że niby przesyłki z płytami na VIA szybciej dochodzą do odbiorcy?
    Nadal nie rozumiem... Trudno.

    JoteR

  • 7. Data: 2010-12-27 21:20:36
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > (SATA). Ktoś ma jakiś pomysł na to? Nie bardzo da się zainstalować
    > Windowsa jeśli komputer nie startuje z CD :(

    można pewnie ustawić kolejność bootowania z SCSI jako pierwsze . Nie bardzo
    chce mi się wierzyć, że nie da się zmusić komputera do zabootowania napędu.
    Ewentualnie można kombinować z wyborem klawisza zaraz przy starcie. W
    ostateczności można poszukać jakiegoś taniego CD IDE w dobrym stanie za
    grosze. Wiele osób ma trochę tego sprzętu który im zajmuje miejsce i chętnie
    by się pozbyli.

  • 8. Data: 2010-12-27 22:37:51
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Moze zamierza wymienic komputer dosc niedlugo. Sam szukalem plyty na Socket
    A z SATA - VIA okazala sie najtansza.

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2010-12-27 23:11:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "G Nowak" napisał:

    > Moze zamierza wymienic komputer dosc niedlugo. Sam szukalem
    > plyty na Socket A

    Ale wątek jest o płycie pod Socket 478.

    > VIA okazala sie najtansza.

    A jaka była alternatywa? ;->