  • 11. Data: 2010-04-19 23:49:30
    Temat: Re: Płyn hamulcowy - honda
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    news:hqiil5$d5h$1@mx1.internetia.pl...

    > Ano :) Choc teraz sporo plynow przekracza juz 230stC np. ATE SL6 DOT4 -
    > 260/165stC, 20-30pln/litr :)

    Miesza się to DOT4 z DOT3 dobrze?

  • 12. Data: 2010-04-20 00:00:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Miesza się to DOT4 z DOT3 dobrze?

    Po co chcesz mieszac? ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2010-04-20 00:01:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

    > Po co chcesz mieszac? ;-)

    Mieszając można uzyskać zupkę...

    --
    cokolwiek

  • 14. Data: 2010-04-20 15:03:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Po co chcesz mieszac? ;-)

    Mieszanie się jest chyba nieuniknione skoro
    wlewam DOT4 do systemu pełnego DOT3?
    Jak inaczej to sobie wyobrażasz?

  • 15. Data: 2010-04-20 15:09:37
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Mieszanie się jest chyba nieuniknione skoro
    > wlewam DOT4 do systemu pełnego DOT3?
    > Jak inaczej to sobie wyobrażasz?

    Żeby NAJPIERW pozbyć się starego płynu a potem wlać nowy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 16. Data: 2010-04-20 15:20:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Żeby NAJPIERW pozbyć się starego płynu a potem wlać nowy.

    No a jak to sobie w praktyce wyobrażasz?
    Łatwo się mówi trudniej to zrobić...

    Przecież nigdy i tak całego płynu nie usuniesz, jest gęsty,
    chyba że byś wszystko (ABS?) rozebrał na drobne części
    i przepłukał jakimś rozcieńczalnikiem, wysuszył itp.

    Ja nie zamierzam takiej inwestycji robić bo osiągnięte
    rezultaty wymiany DOT3 na DOT4 nie są tego warte.

    Planuję tylko odkręcić odpowietrznik po kolei przy każdym
    kole dolewając z góry nowy płyn. Taką metodą dwa płyny
    wymieszałyby się.

    Jak Ty byś to zrobił?

  • 17. Data: 2010-04-20 15:23:06
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Pszemol said the following on 20.04.2010 15:20:
    > Jak Ty byś to zrobił?

    One mieszaja sie, ale nie tak szybko.
    Przewaznie stary jest juz ciemny i czesto nieprzezroczysty.
    Jak odpowietrzasz samodzielnie, czyli za pomoca wezyka i sloika to
    doskonale widac, kiedy do zacisku dojdzie nowy plyn.

    S.

  • 18. Data: 2010-04-20 15:47:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message

    > One mieszaja sie, ale nie tak szybko.
    > Przewaznie stary jest juz ciemny i czesto nieprzezroczysty.
    > Jak odpowietrzasz samodzielnie, czyli za pomoca wezyka
    > i sloika to doskonale widac, kiedy do zacisku dojdzie nowy plyn.

    Ja Cię rozumiem...
    Nie ma problemu i tak pewnie zrobiłbym w polonezie :-)

    Zapominasz jednak o pewnym szczególe... przewody
    hamulcowe w samochodzie z ABS nie biegną tylko od
    master cylinder do zacisków ale też do systemu ABS,
    tych przewodów nie wypłuczesz, tam zostanie DOT3. Są
    jeszcze auta Hondy z systemem VSA ("vehicle stability assist),
    i ten system też ma 4 przewody wypełnione płynem DOT3.

    Jeśli prawdą jest, że mieszanie DOT3 i DOT4 jest szkodliwe
    i robi się zupka, to nie bardzo sobie wyobrażam sens wymiany
    DOT3 na DOT4 bez rozkręcania wszystkiego i przepłukania.

  • 19. Data: 2010-04-20 15:52:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Kwi, 15:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Jeśli prawdą jest, że mieszanie DOT3 i DOT4 jest szkodliwe
    > i robi się zupka, to nie bardzo sobie wyobrażam sens wymiany
    > DOT3 na DOT4 bez rozkręcania wszystkiego i przepłukania.

    poszukaj opisu knkretnego plynu dot 4 , ktory chcesz kupic... pewnie
    99% podaje, ze sa mieszalne z dot 3 (i dot 5.1), nie sa z dot 5...

    WS

  • 20. Data: 2010-04-20 16:06:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    o.googlegroups.com...

    > poszukaj opisu knkretnego plynu dot 4 , ktory chcesz kupic... pewnie
    > 99% podaje, ze sa mieszalne z dot 3 (i dot 5.1), nie sa z dot 5...

    Czyli grupa się rakiem wycofuje z obwieszczenia że będzie zupka? :-)
    Gdzie ten kolega co straszył zupką się schował i siedzi cichutko?