  • Data: 2010-11-18 16:16:31
    Temat: Re: Plustek - skaner do filmów
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-17 23:30:23 +0100, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > W środa, 17 listopada 2010 22:21, wyraził następujacą opinię:

    > Jakbyś zeskanował z jeszcze mniejszą rozdzielczością to nie musiałbyś w
    > ogóle usuwać rys i kurzu bo zeszłyby poniżej rozdzielczości ;-)
    Oryginał jest w 2700 dpi, ten skan zrobił kilkunastoletni LS-2000,
    który gdzieś tam mi leży w szafie.

    > Nie używam automatycznego usuwania paprochów bo skanuję dla siebie a nie dla
    > klientów i nie mam ochoty fuszerki oglądać.
    Czy jesteś w stanie pokazać na skanie (nie tym przykładowym), w którym
    miejscu działał ICE?

    > Tak zniszczonego negatywu jak pokazałeś po prostu nie skanowałbym, no chyba
    > że byłby tak dla mnie cenny że byłbym w stanie poświęcić wystarczającą ilość
    > czasu żeby ręcznie wszystkie uszkodzenia wyretuszować.
    To akurat jest jedno z kilkudziesięciu przechowywanych w stanie
    zwiniętym. Klientowi zależało. Niestety pokazać więcej nie mogę.

    > Tak, Plustek demonem szybkości nie jest, ale i ja nie skanuję dzień w dzień
    > po kilka filmów więc co mi to szkodzi gdy raz na jakiś czas poświęcę wieczór
    > na skanowanie i obróbkę?
    Można w tym czasie robić coś przyjemnego, a nie poświęcać czas na coś
    co nie przynosi radości.

    > Uważasz że Ciebie ta zasada nie dotyczy? Jesteś wzorcem bezstronności? ;-)
    Mnie również to dotyczy.
    Jest tylko drobna różnica, między mną a np. Tobą.
    Ja skanerów na biurku miałem trochę. I wiem czego można się spodziewać
    po tanim mięsie.

    > Jeśli porównanie ma mieć sens to porównujmy taki sam stan, czyli albo obydwa
    > nowe albo obydwa używane.
    Nie koniecznie. Porównanie nowego malucha z 10 letnim mercedesem,
    wypadnie na korzyść mercedesa.
    Oczywiście piszę o takim samym stanie. Oba sprawne.

    > Obawiam się, że żaden sprzedawca Nikona nie da takiego rabatu żeby zejść do
    > ceny Plusteka, choć niektórzy mogą się zgodzić sprzedać Plusteka po cenie
    > Nikona ;-)
    LS-40 nie jest do kupienia nowy. Tylko używany i to raczej tylko z
    amatorskich rąk.

    > Gdy kupowałem skaner miałem kasę na Nikona, tak się złożyło, że w tym czasie
    > były w Polsce niedostępne, jakieś połączenie spadku produkcji ze wzrostem
    > sprzedaży. Kupiłem Plusteka, jest _wystarczający_, miałbym Nikona - też bym
    > nie narzekał.
    Zapewne.
    Ale ja nie tylko o N pisałem. Pisałem o M i C.

    > Nie musiałem się z kasą liczyć więc wybrał los, ale gdybym musiał to nie
    > byłoby dyskusji Nikon czy Plustek, brałbym Plusteka. Kolory które podobno
    > gorzej oddaje {choć różnie o tym piszą} mogę skalibrować na slajdach z
    > tablicami wzorcowymi, na szybkości mi nie zależy a rozdzielczość 4000dpi
    > Nikona jest nie do przeskoczenia.
    Ostatniego zdania nie rozumiem.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem