  • Data: 2010-11-17 10:19:08
    Temat: Re: Plustek - skaner do filmów
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W wtorek, 16 listopada 2010 21:36, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Rozdzielczości powyżej 3600dpi nie mają moim zdaniem racji bytu z tym
    > skanerem i ze zwykłymi kliszami. Świadom jestem, że obrońcy kliszy mogą
    > się na mnie rzucić, ale zwykła małoobrazkowa klisza nie ma tej
    > astronomicznej rozdzielczości, o której się często mówi. Zwiększając
    > rozdzielczość powyżej tych 2400-3600dpi zaczynasz skanować ziarno i
    > niedoskonałości obiektywu. Może wyższe rozdzielczości przydają się przy

    Wrzuciłem skany 7200dpi z Provii, uważasz że to nie jest zwykły film?
    Przykłady skanowania BW i negatywu kolorowego zrobię dziś wieczorem. Po co
    teoretyzować skoro można zobaczyć na własne oczy?

    > usuwaniu rys i zabrudzeń, ale jeśli klisza jest w dobrym stanie to
    > raczej nie ma to sensu.
    > Co do usuwania rys w podczerwieni vs. programowe - ja nie zauważyłem
    > różnicy na korzyść jednej, czy drugiej metody.

    Obydwie są, powiedzmy, mało satysfakcjonujące ;-) nie tylko ze względu na
    skuteczność rozpoznawania rys ale na sposób ich maskowania który tworzy
    płaskie plamy barw o ostrych krawędziach.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt