  • Data: 2009-10-04 21:55:07
    Temat: Re: [PlusGSM] Numer 7410 - irytujace SMS-y !!!
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 22:00:34 +0200, Czarek napisał(a):

    > Zagrałeś kiedyś raz, znalazłeś się na liście osób, które są skłonne do
    > tego typu rozrywki i teraz kuszą Cię a Ty masz problem.

    Wcale niekoniecznie trzeba grać.
    Regulamin loterii przewiduje, ze gracz dostaje dodatkowe punkty, gdy
    poda czyjś nr telefonu i ten ktoś odpowie na otrzymanego SMS-a
    zachęcającego do udziału w loterii.
    Poza tym, do spamerskiej bazy danych można się dostać całkowicie
    przypadkowo.
    Niedawno tak się wkurzyłem zalewającymi mnie SMS-ami, ze przeprowadziłem
    dochodzenie kto mi je wysyła i zażądałem od tej firmy podania skąd mają
    mój numer oraz wykazania, że wyraziłem zgodę na otrzymywanie
    niezamówionych wiadomości marketingowych.
    Okazało się, że kiedyś zapłaciłem SMS-em kwotę 3,66 zł za ściągnięcie
    kodeków do programu AllPlayer ze strony autora programu. Jak się
    okazało, w płatności pośredniczyła krakowska firma DotPay (ul. Wielicka
    72, 30-552 Kraków), która numery komórek wszystkich płacących wrzuca do
    bazy danych i potem te bazy sprzedaje innym firmom.
    I właśnie w ten sposób mój numer komórki trafił do firmy zajmującej się
    SMS-owym spamem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof