    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Plazma śnieży (i ma czarny pionowy pasek)
    Date: Wed, 15 Apr 2015 00:55:03 +0200

    news:552d7489$0$8385$65785112@news.neostrada.pl...

    > To samo zobaczysz w Niemczech. Albo np ktos sobie "zarezerwuje"

    Nie wątpię.

    > miejsce w knajpie kladac na stole telefon, aparat czy portfel.
    > Nikt nie kradnie, bo po prostu nie ma ochoty. Bo nie ma takiego zwyczaju.

    Znajomy ze Szwecji opowiadał, bądź potwierdził... bardzo dawno gadałem, więc
    już nie pamiętam z której strony... ma przyjść inkasent od prądu. Zostawiam
    na stole kasę i otwarte drzwi. Po powrocie zastaję zostawiony przez niego
    kwit i wydają resztę.

    > Bo go stac na telefon. A ryzyko konsekwencji jest znikome.

    Ale jest. Do tego jeszcze dochodzi chyba honor. Który podupada niestety,
    kiedyś, gdy ktoś pierdnął w towarzystwie, to się palił ze wstydu. Dziś
    jeszcze ma pretensje, że ktoś to zauważył "możesz nie słuchać/nie wąchać".
    Kiedyś żaden najgorszy bandzior (no, ja wiem, gwałty, takie tam... margines)
    nie podniósł ręki na kobietę, przypierdolił drugiemu, że aż nos złamał, a
    kobietę ucałował w rękę i puścił wolno. Dzis by powiedział "zerżnąć cię
    lala?"
    Kiedyś złodziej nie okradł by biednego, a dziś te wszystkie na wnuczka,
    policjanta, syna któremu grozi więzienie...
    Dziś pewnie by jeszcze pobił, bo "za mało". Na szczęście, honor nie upadł
    całkowicie.

    > Co akurat nie w kazdym miejscu USA ma miejsce. W Niemczech tez zreszta
    > nie - imigranci sa wszedzie.

    Ależ to oczywiste. I w Szwecji już nie wszędzie jest cacy, zresztą, sami
    Szwedzi to wcale nie takie aniołki.

    > W USA ? Tam pamietaj ze ludzie z byle czym biegna do sadu.
    > I czesto wygrywaja.

    Tjaaa... nie na tę nutę pierdniesz przechodząc ulicą i już masz kłopoty,
    niektórym szajba odpierdoliła - i należało by to uczciwie przyznać. Podobnie
    jak mody, nie tylko "elki", co potrafią się czepić szczegółu drobniejszego,
    niż pyłek na lewym szkle okularów sąsiadki trzy piętra niżej.

    > Ale w Niemczech masz prawo odgorne i bezpieczenstwo podobne.
    > W Szwajcarii odgorne i oddolne jednoczesnie i podobnie jest :-)

    Każdy orze jak może, do tego inna mentalność, niż choćby u nas, ale nawet i
    wsród Słowian bywa bardzo różnie. Do dziś wspominam, jak na pl. Bankowym,
    wówczas jeszcze Dzierżyńskiego, facet zatrzymał autobus i oddał CAŁĄ kasę,
    która mi z kieszeni wypadła, czego nie zauważyłem, poznałem po wyglądzie.
    Kilku Waryńskich i chyba Dąbrowskich, wróciło do mnie.
    Może to też kwestia dobrze wyważonego i mądrze używanego bata? Bo przysłowie
    mówi, że gdy kota nie ma/śpi, to myszy harcują.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)