    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play oszalał?
    Date: Wed, 8 Mar 2017 07:59:55 +0100

    W dniu 2017-03-08 o 01:39, J.F. pisze:

    > Pieniadz. Jakby mieli pieniadze, to by i sklepy sie znalazly.
    > A telefony byly relatywnie dosc drogie.

    To nie argument. Samochody są o wiele droższe, a sklepy z samochodami są.

    > Ale to nie tlumaczy, czemu nie bylo tanszego abonamentu bez telefonu.

    Bo nie było popytu na niego takiego, aby się o takiego klienta bez
    telefonu bić.

    > Zupelnie jakby sieci zalezalo, zeby za 2 lata wcisnac klientowi nowy
    > telefon.

    Oczywistym jest, że zależy.

    > Wiec chocby po to :-)

    Taki ktoś kupował telefon od tego, kto go kupił w abonamencie - więc
    sieć miała wówczas dwóch klientów - tego pierwszego bez telefonu
    (używającego zapewne telefonu z poprzedniej umowy, a płacącego taki sam
    pełny abonament), i tego, co telefon kupił na wolnym rynku, prawie sieci
    nie używa, a swoje 30zł płaci.

    > Ale czemu spychali do prepaida, nie mogli zrobic taniego abonamentu ?

    Pytanie w stylu "a czemu teraz nolimit nie jest za 5zł". Bo są ludzie
    chcący płacić 30. Tak jak kiedyś byli ludzie chcący płacić 100. Poza tym
    podział pre/postpaid nie polegał na ilości dzwonienia, tylko na
    braku/istnieniu zobowiązania i na dostępie do komórki osób, które nie
    tylko nie chciały, ale nawet nie mogłyby związać się takim zobowiązaniem.

    > Pardon - o ile pamietam, to na samym poczatku byla oferta "tylko sim".
    > Tanio, bez minut czy z jakas znikoma iloscia, i bez telefonu.
    > Niektorzy brali, bo telefon sie jakos zalatwi ... marketingowy
    > majstersztyk - klient nie uzywa, a placi, i jeszcze jest zadowolony
    > :-)

    Oferta bez telefonu zawsze była. Tyle że płaciłeś za aktywację tyle, że
    już lepiej by było, abyś sobie ten telefon wziął "w promocji".

    > No to widzisz - tu mamy Play, i cena telefonu dosc dobra.

    Przecież nie pisałem, że to niemożliwe, tylko że takich perełek trzeba
    umieć wyszukać.

    > W Plusie ... jakby podobne oferty, choc za duzo wariantow.
    > Ale jakby ktos potrzebowal dwa abo ... to oferta Duet dobra, tego sie
    > bez telefonu nie dostanie. Ale cena LG K8 zawyzona o 100zl :-)

    To Plus jeszcze istnieje? Omijam go szerokim lukiem, bo mimo abonamentu
    nolimit, Plus nalicza dodatkową (ponad pakiet) opłatę za transmisję
    video ramach protokołu RTSP.

    --
    Liwiusz