    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Play oszalał?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Wed, 8 Mar 2017 01:39:45 +0100

    Dnia Tue, 7 Mar 2017 19:48:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie trzeba było nic sztucznie podnosić - ludzie sami chcieli telefony,
    > bo nie mieli, a jak wspomniałeś "nie było sklepów z telefonami na każdym
    > rogu".

    Pieniadz. Jakby mieli pieniadze, to by i sklepy sie znalazly.
    A telefony byly relatywnie dosc drogie.

    > Tak więc ofertę z telefonem brał każdy, kto jako tako korzystał z
    > telefonu.

    Ale to nie tlumaczy, czemu nie bylo tanszego abonamentu bez telefonu.
    Zupelnie jakby sieci zalezalo, zeby za 2 lata wcisnac klientowi nowy
    telefon.

    > Jak ktoś miał komórkę, ale dzwonił 5 minut w miesiącu i kapkę
    > smsów, to miał *później* tego "simplusa" i płacił te 30zł miesięcznie -
    > to był klient na ten telefon sprzedany od abonamentowca.

    Wiec chocby po to :-)

    Ale czemu spychali do prepaida, nie mogli zrobic taniego abonamentu ?

    Pardon - o ile pamietam, to na samym poczatku byla oferta "tylko sim".
    Tanio, bez minut czy z jakas znikoma iloscia, i bez telefonu.
    Niektorzy brali, bo telefon sie jakos zalatwi ... marketingowy
    majstersztyk - klient nie uzywa, a placi, i jeszcze jest zadowolony
    :-)

    > Punktem odniesienia jest abonament bez telefonu za 30zł (umiarkowanie
    > drogi wg mnie, bo po co wiązać się abonamentem na 2 lata, skoro tyle
    > samo kosztuje na kartę), a i w tym (30zł) przypadku trudno znaleźć dobrą
    > ofertę z telefonem (tzn. aby cena aktywacji, abonamentu i telefonu w
    > ciągu roku, pomniejszona o 24x30zł dawała dobrą cenę za słuchawkę).

    No to widzisz - tu mamy Play, i cena telefonu dosc dobra.

    W Plusie ... jakby podobne oferty, choc za duzo wariantow.
    Ale jakby ktos potrzebowal dwa abo ... to oferta Duet dobra, tego sie
    bez telefonu nie dostanie. Ale cena LG K8 zawyzona o 100zl :-)

    J.