  • 151. Data: 2010-06-30 08:29:14
    Temat: Re: Play a "okres ochronny"
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 9:34, Liwiusz pisze:

    > Z tego samego powodu, dlaczego teraz w sieci płacisz prawie nic, a na
    > stacjonarne kilka groszy.

    Ale to przychodzący zapłaci. A że w cennikach będzie to pięknie
    wyglądało? To się złapie na cyrograf kolejnych naiwnych.

    > Powtórzę: gdybyś, oprócz wychodzących, płacił również za przychodzące,
    > miałbyś większą motywację do zmiany operatora -> większa konkurencja ->
    > większa walka o klienta -> niższe ceny. Przecież fakt, że do Play płaci
    > się drożej, i to nieproporcjonalnie drożej w porównaniu do stawek MTR,
    > wynika z faktu, że klientom nie chce się wybierać lepszej oferty. Wyższa
    > cena im odpowiada.

    Czyli ja źle wybrałem? Mam Play i płaską stawkę do wszystkich. Nie
    wnikam do kogo dzwonię bo mam jedną stawkę do wszystkich. Znajdź mi coś
    lepszego.

    > Teraz możesz po prostu się obrazić i powiedzieć, że do Play nie
    > dzwonisz. Nie odbierać połączeń nie możesz.

    Jakoś mogę -> czerwona słuchawka w Nokii, od lat.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 152. Data: 2010-06-30 08:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ALEX pisze:

    > Ale to przychodzący zapłaci. A że w cennikach będzie to pięknie
    > wyglądało? To się złapie na cyrograf kolejnych naiwnych.

    Ojej, teraz też jest wybór - można wybrać drogo, albo tanio. Nic nie
    wskazuje na to, że w przypadku płatnych rozmów przychodzących do wyboru
    byłoby tylko drogo.

    > Czyli ja źle wybrałem? Mam Play i płaską stawkę do wszystkich. Nie
    > wnikam do kogo dzwonię bo mam jedną stawkę do wszystkich. Znajdź mi coś
    > lepszego.

    a jaką masz stawkę do wszystkich?

    > Jakoś mogę -> czerwona słuchawka w Nokii, od lat.

    Dobrze wiesz, że nie o to chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 153. Data: 2010-06-30 08:52:00
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 10:31, Liwiusz pisze:

    > Ojej, teraz też jest wybór - można wybrać drogo, albo tanio. Nic nie
    > wskazuje na to, że w przypadku płatnych rozmów przychodzących do wyboru
    > byłoby tylko drogo.

    Ale wtedy będzie łątwiej.

    > a jaką masz stawkę do wszystkich?

    29 groszy + siakieś obniżki, ale ja mało dzwonię więc nie interesuje się
    nimi. I jeszcze jedno chcę mieć MNO.

    > Dobrze wiesz, że nie o to chodzi.

    a o co?

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 154. Data: 2010-06-30 08:58:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ALEX pisze:

    > Ale wtedy będzie łątwiej.

    IMHO nie - ponieważ ludzie, wiedząc że będą płacić za odebrane,
    większą wagę będą przykładać do cen, a nie do marki, prestiżu,
    przyzwyczajenia itp.

    > 29 groszy + siakieś obniżki, ale ja mało dzwonię więc nie interesuje się
    > nimi. I jeszcze jedno chcę mieć MNO.

    Jeśli zatem wybierałeś tylko ze względu na płaską stawkę do
    wszystkich, to obecnie mógłbyś wybrać lepiej o około 1/3.

    > a o co?

    O to, że telefon ma się po to, aby dzwonić, albo - jak kogoś nie stać
    - aby tylko odbierać, natomiast nie ma sensu posiadać telefonu aby nie
    dzwonić i nie odbierać.

    --
    Liwiusz

  • 155. Data: 2010-06-30 10:49:16
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 10:58, Liwiusz pisze:

    > IMHO nie - ponieważ ludzie, wiedząc że będą płacić za odebrane, większą
    > wagę będą przykładać do cen, a nie do marki, prestiżu, przyzwyczajenia itp.

    A teraz do czego się przykładają?

    > Jeśli zatem wybierałeś tylko ze względu na płaską stawkę do wszystkich,
    > to obecnie mógłbyś wybrać lepiej o około 1/3.

    Nie tylko, zniknąłeś bardzo ważny warunek, to ma być MNO. MVNO mogę
    używać w rezerwie, jako główny numer wolę Play.

    > O to, że telefon ma się po to, aby dzwonić, albo - jak kogoś nie stać -
    > aby tylko odbierać, natomiast nie ma sensu posiadać telefonu aby nie
    > dzwonić i nie odbierać.

    Dlatego wybrałem Play, nie muszę się zastanawiać ile zapłacę za minutę.

    --
    ALEX 212 batalion specjalny OsNaz NKWD

  • 156. Data: 2010-06-30 10:57:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ALEX pisze:

    > A teraz do czego się przykładają?

    Różnie bywa. Niemniej faktem jest, że istnieją rzesze ludzi, którzy w
    pewnych okresach "nie mają nic na koncie" i tylko odbierają rozmowy. W
    przypadku, gdyby mieli płacić również za odebrane, motywacja do wybrania
    lepszej oferty byłaby większa.

    > Nie tylko, zniknąłeś bardzo ważny warunek, to ma być MNO. MVNO mogę
    > używać w rezerwie, jako główny numer wolę Play.

    A masz jakiś racjonalny argument ku temu?

    > Dlatego wybrałem Play, nie muszę się zastanawiać ile zapłacę za minutę.

    Co ma niewiele wspólnego z dyskusją o koncepcji płacenia za odebrane
    rozmowy.

    --
    Liwiusz

  • 157. Data: 2010-06-30 17:42:11
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 12:57, Liwiusz pisze:

> [...]
    > pewnych okresach "nie mają nic na koncie" i tylko odbierają rozmowy. W
    > przypadku, gdyby mieli płacić również za odebrane, motywacja do wybrania

    No i właśnie "zniknąłeś" bezrobotnych.

    > A masz jakiś racjonalny argument ku temu?

    Chyba tylko że mam Play online na kartę i jak już totalnie wyczerpię
    limit to mam fizyczne punkty gdzie mogę doładować konto. Kurka muszę
    przyznać że mnie zagiąłeś. Co więcej całe swoje życie komórkowe miałem
    Nokię i Symbiana(trochę później), aż nagle mnie naszło i mam WM. I za
    diabła nie umiem wybrać lepszego.

    > Co ma niewiele wspólnego z dyskusją o koncepcji płacenia za odebrane
    > rozmowy.

    Ja jestem za rozwiązaniem że każdy płaci za siebie. Pomysł bym płacił za
    marketoidalny bełkot jakoś mnie nie kręci.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 158. Data: 2010-06-30 18:22:06
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ALEX" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 30-06-10 12:57, Liwiusz pisze:

    > Ja jestem za rozwiązaniem że każdy płaci za siebie.

    Co właśnie jest zastosowane w modelu "płacę za odebrane i nawiązane". Każdy
    płaci za skorzystanie
    z własnej sieci swojemu operatorowi. We freszu to już od roku utrzymuje się
    w okolicach 5 gr/min.
    Nie wliczając stanu darmowego i ostatniego abonamentu za złotówkę ;-).
    Okazałoby się która sieć/operator
    ma duże koszty działalności.

  • 159. Data: 2010-06-30 18:31:39
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 19:42, ALEX pisze:

    > No i właśnie "zniknąłeś" bezrobotnych.

    Miałem tego nie pisać bo to nie jest tematyka tej grupy a i mnie nie
    zależy na fleszach i artykułach w fuckcie ale mnie sprowokowałeś.
    Bezrobotni nie odbiorą połączenia bo oni wybierają odpadki ze śmietnika.
    Jestem wolontariuszem który pomaga różnym rozbitkom życiowym:
    narkomanom, alkoholikom itd o szczegóły nie pytaj bo i tak Ci ich nie
    powiem.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 160. Data: 2010-06-30 18:34:30
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 30-06-10 20:22, tl pisze:
    > U?ytkownik "ALEX"<a...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Co w?a?nie jest zastosowane w modelu "p?ac? za odebrane i nawi?zane". Ka?dy
    > p?aci za skorzystanie
    > z w?asnej sieci swojemu operatorowi. We freszu to ju? od roku utrzymuje si?
    > w okolicach 5 gr/min.
    > Nie wliczaj?c stanu darmowego i ostatniego abonamentu za z?ot?wk? ;-).
    > Okaza?oby si? kt?ra sie?/operator
    > ma du?e koszty dzia?alno?ci.

    Ale to nie mój problem. Ja mam tanio.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm