  • 21. Data: 2017-01-21 18:54:00
    Temat: Re: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-01-2017 o 23:34, Yogi(n) pisze:

    > Nie wiem, nie robiłem analizy rynku haków. Ale gdyby można było sobie
    > tak podchodzić do tematu, to rynek roiłby się od bagażników na 5 rowerów
    > ;-)

    Jak widzisz roi się od takich na 4 rowery, które w normach się nie
    zmieszczą.

    > Ale też nie wygoda jest kryterium, o czym pisałem. A skoro wypożyczalnie
    > kupują - to pewnie czymś sie kierują, bo z pewnością nie niską ceną.
    > Gdyby rowery klientom wypożyczalni rozbijały szyby albo spadały w czasie
    > jazdy, to właściciele wypożyczalni raczej by ich nie kupowali.

    Moment, mówisz o wypożyczalniach bagażników, czy samochodów?
    Ja czytałem tyle opinii o bagażnikach tańszych (niż Thule) firm, że
    podchodzę do takich sceptycznie.

    > I tak chyba zrobię, tj. namierzę taką wypożyczalnię i sprawdzę kilka
    > różnych rozwiązań.

    I to jest chyba jedynie słuszne wyjście.
    Może dojdziesz dzięki temu do wniosku, że lepiej wypożyczać niż kupić. ;-)

    Ja mam swój od 2,5 roku - użyłem może z 10 razy.
    Gdyby nie to, że dostałem gratis, jako rekompensatę za problemy z nowym
    samochodem, to uważałbym to za kiepsko wydane 1500 zł.

  • 22. Data: 2017-01-23 10:46:21
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Jestem uzytkownikiem bagaznika na 3 rowery (ATOS). Spisuje sie
    doskonale. Teraz potrzebuje sprzet na 4 z mozliwoscia na 5.
    Zastanawial sie ktos z Was nad dostosowaniem przyczepki do przewozu
    rowerow zamiast nad bagaznikiem?
    Koszt przyczepki to max 2k, potem spawarka i mozna ja fajnie dopasowac
    do transportu rowerow.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 23. Data: 2017-01-23 10:49:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 23, 2017 at 10:46:23 AM UTC+1, Marek wrote:

    > Zastanawial sie ktos z Was nad dostosowaniem przyczepki do przewozu
    > rowerow zamiast nad bagaznikiem?
    > Koszt przyczepki to max 2k, potem spawarka i mozna ja fajnie dopasowac
    > do transportu rowerow.

    Ale pozniej dochodza dodatkowe koszty i utrudnienia, np. OC na przyczepke, drozsze
    promy, autostrady, zakazy ruchu / ograniczenia predkosci dla pojazdow z przyczepa...

    Ja bym wolal te 2 dodatkowe na dach wlozyc

    WS

  • 24. Data: 2017-01-23 11:41:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ja bym wolał wszystkie 4 na dachu, no chyba, że ktos naprawdę chce być aerodynamiczny
    na jakiejś niemieckiej autobahnie.
    Kupiłem kiedyś bagaznik (Thule, jakiś budżetowy bez miejsca na tablicę i elektryki)
    na hak z biedy, bo nagle po zamianie rowerów stalowych na aluminiowe żadna rama
    żadnego z nowych rowerów nie mieściła się w szczękach uchwytu dotychczasowego
    bagażnika (dachowy Mont Blanc), a komplet bagażników dachowych (celowałem w Thule lub
    Atera z łapaniem za ośkę przedniego widelca) wychodził znacznie drożej, niż jeden
    bagażnik na hak.
    BTW jak tylko można, to wiozę rowery po zdjęciu przedniego koła w środku (kombi).

    -----

  • 25. Data: 2017-01-23 12:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >być aerodynamiczny na jakiejś niemieckiej autobahnie.
    >Kupiłem kiedyś bagaznik (Thule, jakiś budżetowy bez miejsca na

    Ten na hak ma pare zalet - np wygoda wkladania, szczegolnie 4, czy
    mozliwosc przelozenia na inne auto ... o ile ma hak :-)

    >BTW jak tylko można, to wiozę rowery po zdjęciu przedniego koła w
    >środku (kombi).

    I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
    Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale
    to w 2 osoby i dwa rowery.
    No i deszczu nie moze byc przed zaladunkiem, bo blota pelno :-)

  • 26. Data: 2017-01-23 12:46:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dwa w środku przewozisz spokojnie, jeden w poprzek przed tylną kanapą, na upartego
    może i dwa.
    Rzecz nawet nie w tym, czy się zmieszczą (np. z tyłu na płasko jeden na drugim), ale
    żeby się nie obijały, można jakimś kocem przedzielić, ktoś pisał o zdejmowaniu
    pedałów czy nawet korb (jeśli zdejmowane).

    -----

  • 27. Data: 2017-01-23 13:46:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 stycznia 2017 12:39:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
    > Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale
    > to w 2 osoby i dwa rowery.
    > No i deszczu nie moze byc przed zaladunkiem, bo blota pelno :-)

    No chyba że Multipla;) to 3 osoby i 3 rowery
    Da się testowałem
    Ale ciężko wkładać. 2szt nie problem, z trzecim trochę gimnastyki i siedzenia wyjąc
    tylne trzeba było. Kupiłem więc w markecie bagażnik na tylna klapę i w ten sposób 3
    rowery wożę. Na krótkich trasach 3 na bagażniku na dłuższych jeden w środku, 2 na
    bagazniku

  • 28. Data: 2017-01-23 13:57:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 23, 2017 at 12:39:22 PM UTC+1, J.F. wrote:

    > I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
    > Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale
    > to w 2 osoby i dwa rowery.

    na 2 to skoda ma fajny patent, pierwszy na
    https://roweroweporady.pl/jak-przewiezc-rower-samoch
    odem/

  • 29. Data: 2017-01-23 21:56:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:
    > Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

    to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak wytrzymać
    podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

    > 1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
    > rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

    mam thule na 2 rowery, jeździłem autostradami 130-140 bez strachu,
    trzyma się haka naprawdę solidnie, a rowery i tak zawsze zabezpieczam
    dodatkową linką, bo mam prosty model z mocowaniem rowerów paskami (thule
    9502?)

    > 3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    > takiej dorabianej?

    w ubiegłym roku odżałowałem te kilkadziesiąt złotych i zamówiłem tablicę
    w WK, trwało to ponad tydzień, dodatkowo przybyła adnotacja w DR i KP o
    wydaniu trzeciej tablicy.
    Ogólnie bardzo polecam, dużo wygodniejsze niż dachowy, choć gdybym miał
    wieźć 4 rowery to imho dołożyłbym nadliczbowe na dach.. Inaczej się
    straszny pociąg zrobi.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2017-01-24 07:50:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-01-23 o 13:57, WS pisze:

    > na 2 to skoda ma fajny patent, pierwszy na
    https://roweroweporady.pl/jak-przewiezc-rower-samoch
    odem/

    Opel ma lepszy :), ale takie bagażniki tylko jako fabryczna opcja -
    niezbyt wiele na wtórnym rynku:
    http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel-aktualnos
    ci/2013/maj/nawet-cztery-rowery-na-flexfix.html

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om