  • 31. Data: 2017-01-24 11:11:07
    Temat: Re: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:

    >to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak
    >wytrzymać podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

    Otoz to. z 500kG, a jak sie auto wyrobi to moze i wiecej.

    Ale ... to w innym kierunku.
    Oczywiscie konstrukcja musi byc odpowiednio sztywna, wiec 75kg to
    zadne obciazenie.

    J.

  • 32. Data: 2017-01-24 11:47:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Miałem kiedyś hak (porządny, oryginalny FSM Wapienica bodajże, trzymający nie tylko
    za pas tylny, ale i z "wąsami" sięgającymi przed miskę olejową) w maluchu, który
    przerobiłem na śmigiełko - a może śrubę - gdy przy ostrym hamowaniu na autostradzie
    przyczepka n250 przeleciała mi nad dachem ;-)
    Na miejscu pojawił się przygodny mechanik, wyjał z bagażnika klucz nomen omen
    szwedzki (rzecz działa się w Szwecji ;)) przyłożył do zesrubkowanego haka i
    przekręcił kulę z pozycji patrzącej 90° w bok do pionu :-))

    BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu) w tych autach,
    co im bagazniki na haki montujecie? U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale
    i tak bagaznik siedzi na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się zaczepiac o
    przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W moim bagażniku (Thule,
    prosty lekki niedrogi model) to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma
    podstawki (rynien) pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie. Jak już
    znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice, korby) to zróbcie sobie
    dokumentację foto, zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

    -----

  • 33. Data: 2017-01-28 20:25:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 11:47, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    korby) to zróbcie sobie dokumentację foto,
    > zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

    tak, mam nivo
    nie, nie mam problemu z zahaczaniem
    zasadę mam prostą - mój rower idzie jako pierwszy na bagażnik (bo nie
    mam w nim nóżki, żony ma), przerzutką od strony samochodu. Żony jako
    drugi, obrócony o 180 stopni. I wszystko sie jakoś układa. Cała
    filozofia :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2017-01-28 21:48:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-01-2017 o 20:25, Michał Baszyński pisze:

> [...]
    > mam w nim nóżki, żony ma), przerzutką od strony samochodu. Żony jako
    > drugi, obrócony o 180 stopni. I wszystko sie jakoś układa. Cała

    U mnie podobnie.
    Gorzej jak chcesz trzeci włożyć, tu już miejsca nie styka i rower dość
    mocno opiera się o drugi.

  • 35. Data: 2017-02-15 22:32:14
    Od: z...@g...com

    On Friday, January 20, 2017 at 5:35:05 PM UTC-5, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:o5tuu9$iqd$1@node2.news.atman.pl...

    > Pewnie alumiowe są za 5 kafli ;-)

    Pewnie "alumiowe" zwiazki uszkodzily ci mozg.
    Zwracaj tez uwage na "amelinium", bo moze byc tak samo szkodliwe.

    Slon

  • 36. Data: 2017-02-28 14:54:02
    Od: t...@p...onet.pl

    jaja sobie dam oglić,
    na sucho czy z pianką?

  • 37. Data: 2017-02-28 16:06:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
    > Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).
    >
    > W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
    > rowery. Każdy z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
    > ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg

    z tańszych opcji są bagażniki na 3 rowery z dostawką na 4ty.

    > 1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
    > rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

    jeżdzę tak od blisko 20 lat (w sumie teraz mam drugą platformę) - ale na
    3 rowery.
    Żadnych problemów, zwiększenia spalania, etc

    > 2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
    > do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś

    pierwszy i drugi bagażnik miałem produkcji polskiej.
    Ten obecny jest wzorowany (skopiowany) z jakiegoś modelu Thule (na 3
    rowery z opcją dostawki).
    Pierwszy był platformą - pełne szyny i doczepiane rączki do każdego rowera.
    Obecny jest z takimi składanymi uchwytami w kształcie odwróconej litery
    U, do której przyczepia się rowery paskami.

    Uważam, że pełna platforma (ta pierwsz) był awygodniejsza, za to ta
    druga jest mniejsza.

    Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
    otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
    obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).
    Do bagażnika można się dostać od środka w razie czego.

    > rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
    > więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
    > bezpieczeństwo w czasie transportu.

    Jeśli używasz 3-4 razy do roku, to celowałbym w wersję budżetową - czyli
    bez bajerów.
    Najlepiej podaj swoje typy, to się wyliczy wady i zalety każdej z nich.

    > 3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    > takiej dorabianej?

    Od początku do teraz tablice zawsze miałem dorabiane samodzielnie (na
    wzór oryginalnych, lekka zmiana czcionki).
    Nigdy nie miałem problemu czy to w PL czy za granicą.

  • 38. Data: 2017-02-28 16:14:14
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
    > O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.
    >
    > Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:
    > http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-spo
    rt-m4-4-rowery-i6124390578.html

    > https://www.youtube.com/watch?v=mzv0Kh1kupM
    >
    > http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-hak-inter-pack-
    quattro-4-rowery-i5964730615.html

    > https://www.youtube.com/watch?v=QvwCCLoWrj8
    >
    > http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak
    -rower-tytan-4-i6144753747.html

    > https://www.youtube.com/watch?v=o2A6X2ptmUs
    >
    > Ten ostatni wymaga dwóch osób do zamontowania (wg innego filmu na
    > youtube) - coś za coś, ale raczej dlatego właśnie odpada.
    >
    > No i thule - chyba najdroższy:
    > http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-thule-velocompac
    t-927-4-rowery-i5850889092.html

    > Warto? Z pewnością wygląda najlepiej.
    >

    > Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500
    > PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć
    > i nie widzę.

    za ile kupisz to już kwestia ile chcesz wydać - to Twoje pieniądze.

    Od ok. 6-7 lat mam ten (bardzo podobny, z różnucą, że jest dodatkowo
    odchylany i na 3 rowery)
    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak
    -rower-tytan-4-i6144753747.html

    Zjechałem z nim pół Europy i nie było problemu.

    Problematycznym jest jak chcesz zabrać tylko 1 rower - trzeba się
    bardziej namęczyć z mocowaniem. 2 i 3 rowery nie ma problemu.

    Poprzednio miałem coś podobnego:
    http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-spo
    rt-m4-4-rowery-i6124390578.html
    (na dwa rowery)
    i gdybym miał jeszcze raz kupować, to bardziej skłaniałbym się za takim
    rozwiązaniem (wygodniejsze zakładanie i ściąganie rowerów).

  • 39. Data: 2017-02-28 16:18:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 23:44, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Jeszcze jedno, to rozwiązanie wydaje się być pozbawione wad
    > polegających na wystających pedałach, spasowaniu siodełka i kierownicy itp.
    > Trochę jednak odstrasza brak jakiegokolwiek zabezpieczenia w górnej części:
    > https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
    > http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowe
    ry-twinny-nowy-i6684291332.html#thumb/8

    tragedia gdy ktoś ma karbonowe korby :)

    Z doświadczenia wybrałbym jednak z górnym mocowaniem.

  • 40. Data: 2017-02-28 18:28:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-02-2017 o 16:06, AL pisze:

    > Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
    > otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
    > obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).

    Da się, przynajmniej u mnie, z Thule w suv-ie.
    Wiadomo, że nie jest to pełny dostęp, ale z wierzchu rzrczy
    włożysz/wyciągniesz.