    From: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Plasma czy LCD
    Date: Mon, 19 Jan 2009 21:54:02 +0100

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > A czytasz to, co wysyłasz? Jeszcze przed chwilą wyliczałeś mi luminancję
    > dla punktu bieli i upierałeś się, że w przypadku LCD i oglądania
    > wieczorem jest dużo za duża, nie przyjmując jednocześnie do wiadomości
    > tego, że przecież obraz w rzeczywistych warunkach dalece odbiega swoją
    > jasnością od punktu bieli. Ale wystarczyło powiedzieć coś o zużyciu
    > energii, a już jasność obrazu w rzeczywistych warunkach znacząco różni
    > się od jaskrawości maksymalnej...

    Proszę wrócić trochę postów wyżej.

    Większa moc pobierana, nawet przy minimalnej mocy, jest wynikiem sposobu
    tworzenia obrazu. Z tyłu LCD bezustannie świecą lampy. Niezależnie od
    tego co jest na ekranie. Nawet jeśli ekran będzie wyświetlał przytoczony
    przez Pana wcześniej przykład skóry z jasnością 15cd/m^2, to lampy
    podświetlenia świecą tak samo. W skrajnym przypadku, przy wyświetlonym
    całym czarnym ekranie, pobór mocy nadal będzie na niezmienionym
    poziomie. Plazma w takich warunkach pobiera tylko mały procent mocy
    znamionowej. Czym obraz zawiera więcej ciemnych elementów, mniej, czym
    więcej jasnych, więcej. Do tego dochodzi ogólny poziom jasności, który w
    plazmie można ustawić znacznie niżej.

    > Jeśli Ty zmierzyłeś, to podaj konkretne liczby, zamiast opowiadać o
    > przykładaniu do ekranu dłoni czy stopy. Jeszcze raz zapytam: skoro
    > podważasz dane podawane przez producentów, to czy na tej samej zasadzie
    > zgodzisz się podważać to, co piszą w swoich materiałach Eizo i Nec -
    > producenci monitorów, które sprzedajesz? No i zapomniałbym dodać, że
    > telewizory plazmowe też sprzedajesz...

    Każde dane, jeśli wymagają skonfrontowania w rzeczywistością, to powinno
    się to robić, a nie ślepo wierzyć ulotkom. Producenci LCD i plazm *nie
    podają* mocy rzeczywistych, bo musieliby zrobić zestawienia dla różnych
    poziomów jasności i warunków. Po chorobę? A nóż okazałoby się, że
    docelowy klient ustawił coś inaczej i zadeklarowane wartości byłyby
    wyższe. Mało takich, co z tym poleci do sądu? Moce podaje się
    maksymalne. Ot tak, dla bezpieczeństwa. Panasonic, gwoli ścisłości,
    podaje moc maksymalną plazm dla całego białego ekranu i maksymalnej
    jasności i kontrastu, oraz przy obrazie o jakiejś przyjętej średniej
    jasności obrazu testowego, również przy maksymalnej jaskrawości i
    kontraście. Z uwagi na specyfikę tworzenia obrazu na plazmie,
    rzeczywisty pobór mocy może być nawet 5x niższy. W przypadku LCD podaje
    sie również moce maksymalne, ale pobór rzeczywisty może być zaledwie do
    30% niższe. Po prostu LCD do tworzenia obrazu, potrzebuje cały czas
    pracującego podświetlenia ze stałą mocą. Plazma nie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!