  • 71. Data: 2017-01-08 17:11:18
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes ofiara polskiego wegla. W Polsce sa ogromne zloza wegla energetycznego i jest
    on tani. Ma cene taka sama jak swiatowa cena wegla energetycznego. W Polsce jest
    bardzo malo wegla przeznaczonego do spalania w malych kotlowniach. I wydobycie tego
    gatunku wegla jest drogie. Stad wysoka cena tego wegla w Polsce. Wiekszosc wegla
    przeznaczonego do sprzedazy detalicznej jest z importu. Importerow kilku i sie
    dogadali ze zrobia cene na poziomie ceny polskiego wegla. Stad tejemnica wysokiej
    ceny wegla na skladach. Gdyby nie bylo polskiego wegla do malych kotlowni to ten z
    importu kosztowal by z dwiescie zlotych taniej na tonie. Przy okazji stanial by
    brykiet i pelet. Podejrzewam ze jak by sie udalo rzadowi zrobic tania taryfe na prad
    do celow grzewczych to za dwa lata wegiel na skladzie bedzie kosztowal 500 zlotych za
    tone.

  • 72. Data: 2017-01-08 17:21:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu. Z cena
    nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica. Juz kupowaly.

  • 73. Data: 2017-01-08 18:35:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    Tu jeszcze taki problem, że jeśli byśmy się dziś wszyscy przesiedli na
    samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x więcej energii elektrycznej
    niż obecnie jest produkowane.
    ---
    No tak kiedyś na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle
    przesiedliśmy się na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od ręki.
    Jak to się mogło zdarzyć ?

  • 74. Data: 2017-01-08 18:38:18
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 08.01.2017 o 18:35, re pisze:
    ecnie jest produkowane.
    > ---
    > No tak kiedyś na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle
    > przesiedliśmy się na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od
    > ręki. Jak to się mogło zdarzyć ?

    Z prądem się tak nei zdarzy, bo mamy przeciążoną infrastrukturę i za
    mało energii produkujemy już dziś.

  • 75. Data: 2017-01-08 19:10:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-08 18:35, re wrote:
    > No tak kiedyś na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle
    > przesiedliśmy się na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od
    > ręki. Jak to się mogło zdarzyć ?

    W tzw. międzyczasie padło centralne planowanie i wymyślono cyfrowe
    kompresje mowy. Drutów tez jak by więcej.

  • 76. Data: 2017-01-08 19:45:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to nie
    zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy. Za to poza
    godzinami szczytu test rezerwa w okolicach kilowata na gospodarstwo domowe.
    Zakladajac ze od razu nie wszyscy beda mieli elektryki mozna by powiedziec ze prad do
    elektrykow mamy i przy okazji podniosla by sie znaczaco sprawnosc elektrowni
    weglowych.

  • 77. Data: 2017-01-08 19:49:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to
    nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy.

    co było widać latem. Taka rezerwa, zę aż musieli 20 stopień zasilania
    ogłosić

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2017-01-08 20:39:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie? I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za
    debila. Zauwazylem ze nie tylko ja mam takie zdanie o tobie.

  • 79. Data: 2017-01-08 21:15:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Scobowski"

> [...]
    > ręki. Jak to się mogło zdarzyć ?

    Z prądem się tak nei zdarzy, bo mamy przeciążoną infrastrukturę i za
    A infrastruktury komórkowej nie mieliśmy w ogóle i stało się.

  • 80. Data: 2017-01-08 21:30:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie?

    no tak. odpisywanie na grupie dyskusyjnej jest za trudne do zrozumienia
    dla Ciebie.

    I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za debila. Zauwazylem ze nie tylko
    ja mam takie zdanie o tobie.

    i jak zwykle zero argumentów.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?