-
61. Data: 2017-01-08 15:19:00
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:55:14 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote:
>> Jak tylko samochody elektryczne wyjdą z niszowego poziomu i zaczną mieć
>> jakikolwiek udział w ruchu drogowym, to zaraz pojawi się krzyk że dlaczego
>> biedni ludzie mają z podatków dopłacać do bogaczy w Teslach i się skończy
>> tania jazda na prądzie.
>
> Dokładnie to słyszę od 15 lat o LPG. Co pół roku podwyższą w imie
> sprawiedliwości społczenej. Już za chwile. Już za momencik.
No chyba nawet dłużej niż 15 lat.
Ale LPG to jeszcze trochę inna bajka - to jest "fakultatywne" obniżenie
płaconej akcyzy, a nie dokładnie szuflami pieniędzy do produkcji LPG.
Natomiast w sumie argument jest może i ok, ale jakoś wierzyć mi się nie
chce że po tych dziesięcioleciach kiedy to kierowcy fundowali socjal, nagle
miałyby się rolę odwrócić i to kierowcy mieliby ładować samochody dotowanym
prądem z dotowanego węgla.
> A tanie auta na prąd zależą od taniej energii. A my mamy chwilowo
> nastepnych inteligentów przy władzy którzy stawiają na węgiel zamiast na
> np. energetykę jądrową.
No niby tak, ale jeśli 1kWh energii jądrowej kosztuje sporo więcej niż 1kWh
energii z węgla?
Inna sprawa że węgiel tani, bo z każdej strony dotowany.
-
62. Data: 2017-01-08 15:21:18
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-08 15:13, re wrote:
> To przecież masz badania naukowe opłacalności energetyki jądrowej
Względem węgla? A związki zawodowe, barbórki, mafie i 14-tki uwzględniają?
-
63. Data: 2017-01-08 15:40:01
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Sebastian Biały"
> To przecież masz badania naukowe opłacalności energetyki jądrowej
Względem węgla? A związki zawodowe, barbórki, mafie i 14-tki uwzględniają?
---
W Czechach ?
-
64. Data: 2017-01-08 15:40:57
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w
dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony. Niemiecki onanet niedawno pisal ze
ceny wegla odbily sie od dna. Poza tym polskiego wegla prawie nie sprzedaje sie na
tony tylko rozlicza z kilowatogodzin jakie w nim sa. My praktycznie nie mamy wegla do
spalania w instalacjach domowych. Elektrocieplownie i elektrownie spalaja wegiel
energetyczny. To taki wegiel co w domu sie go zapalic nie da. Koszt kilowatogodziny w
gniazdku za plotem elektrowni to od 8 do 11 groszy za kilowatogodzine. Reszta co
placisz z licznika to przesyl i podatki. Stad pomysl na bardziej ekologiczne
ogrzewanie i zrobienie nowej taryfy tylko dla tych co zrezygnuja z wegla i drzewa.
Kilowatogodzina w niej miala by kosztowac uzytkownika okolo 20 groszy.
-
65. Data: 2017-01-08 16:16:04
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-08 15:40, re wrote:
> Względem węgla? A związki zawodowe, barbórki, mafie i 14-tki uwzględniają?
> ---
> W Czechach ?
W Czechach podobnie jak u nas nie ma:
a) wielkich rzek
b) wielkiego wiatru
c) wielkich fal
Mam za to:
1) troche kłopotliwego zdrowotnie węgla ale skompensujemy polityka
prorodzinną
2) dużo związków zawodowych
3) dużo mafii
4) atomofobie
5) ekoterroryzm
Cena węgla nie jest tylko cena policzalną ekonomicznie.
-
66. Data: 2017-01-08 16:16:17
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-08 15:40, re wrote:
> Względem węgla? A związki zawodowe, barbórki, mafie i 14-tki uwzględniają?
> ---
> W Czechach ?
W Czechach podobnie jak u nas nie ma:
a) wielkich rzek
b) wielkiego wiatru
c) wielkich fal
Mam za to:
1) troche kłopotliwego zdrowotnie węgla ale skompensujemy polityka
prorodzinną
2) dużo związków zawodowych
3) dużo mafii
4) atomofobie
5) ekoterroryzm
Cena węgla nie jest tylko cena policzalną ekonomicznie.
-
67. Data: 2017-01-08 16:19:34
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote:
> No niby tak, ale jeśli 1kWh energii jądrowej kosztuje sporo więcej niż 1kWh
> energii z węgla?
1GWh elektroni jądrowej to x zł.
1GWh z elektroni węglowej to y zł plus pare trupów i troche spalonych opon.
y faktycznie mniejsze od x.
> Inna sprawa że węgiel tani, bo z każdej strony dotowany.
Nie wiadomo ile kosztuje węgiel. W telewizorze jakiś koleś niedawno
płakał że tona wegla to 250zł. Ja się pytam jak, skoro ja płacę 800zł i
mieszkam 10 km od kopalni?
-
68. Data: 2017-01-08 17:00:01
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 8 Jan 2017 06:40:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
> Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w
dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony.
Dolicz jeszcze subsdia do rent i emerytur, tzw. "ratowanie" nierentownych
kopalń, różne pieniądze unijne i każdą inną drogę którą pieniądze trafiają
w tamtą stronę.
Właśnie dlatego z górnictwem jest ten sam problem co z rolnictwem.
Z okazji dotowania z każdej strony nikt już nie jest w stanie nawet
próbować zgadnąć ile to by kosztowało na wolnym rynku.
-
69. Data: 2017-01-08 17:02:18
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote:
>> No niby tak, ale jeśli 1kWh energii jądrowej kosztuje sporo więcej niż 1kWh
>> energii z węgla?
>
> 1GWh elektroni jądrowej to x zł.
>
> 1GWh z elektroni węglowej to y zł plus pare trupów i troche spalonych opon.
>
> y faktycznie mniejsze od x.
No tak dokładnie jest.
Jak z każdą ekologią.
>> Inna sprawa że węgiel tani, bo z każdej strony dotowany.
>
> Nie wiadomo ile kosztuje węgiel. W telewizorze jakiś koleś niedawno
> płakał że tona wegla to 250zł. Ja się pytam jak, skoro ja płacę 800zł i
> mieszkam 10 km od kopalni?
A tymczasem nadal trzeba dopłacać do górników.
Właśnie to jest cały problem - jest to regulowany dział gospodarki i przez
to pieniądze są marnotrawione, koszty są trudne do ogarnięcia, ogólnie
panuje chaos.
Tu jeszcze taki problem, że jeśli byśmy się dziś wszyscy przesiedli na
samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x więcej energii elektrycznej
niż obecnie jest produkowane.
-
70. Data: 2017-01-08 17:05:12
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-01-2017 o 14:50, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:05:24 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 08-01-2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Sun, 8 Jan 2017 02:11:18 +0100, re napisał(a):
>>>
>>>> Jak niby to robią ?
>>>
>>> Dopłacają do zakupu elektryków i dopłacają do produkcji prądu :)
>>> Widocznie zbyt mało ;)
>>>
>>> Natomiast istotnie problemów z samochodami na prąd jest sporo.
>>> Najpoważniejszy jest taki, że 1km na prądzie wcale nie jest taki tańszy niż
>>> przejechany na benzynie jakby się wydawało. A całkiem możliwe że jest nawet
>>> droższy.
>>
>> A ile kWh kosztuje przejechanie 100 km kompaktowym elektrykiem?
>
> ~15-20kWh.
No to jak kupisz sobie teraz małą instalację fotowoltaiczną (3 kW), to
zakładając że popracuje 20 lat, będziesz każde 100 km przejeżdżał za 5,6 zł.
Drożej już nie będzie, koszt takich instalacji będzie spadał.