eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetPlanowane starzenie - laptopyRe: Planowane starzenie - laptopy
  • Data: 2014-06-27 11:23:00
    Temat: Re: Planowane starzenie - laptopy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2014-06-26, o godz. 16:15:19
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

    > Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za
    > 1100 zł. A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa.

    Niemożliwa?
    http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-de
    ll-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html
    Toshiba droższa o 200PLN:
    http://www.x-kom.pl/p/169812-notebook-laptop-15-6-to
    shiba-satellite-c50-a-1jt-n2820-4gb-500-dvd-rw.html

    > I jasne, że część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale
    > druga część odpowiada jednak za lepsze wykonanie.

    Nie. Marki które uznajesz za renomowane też mają tanie serie. Podobnie
    ja te "tanie" też mają serie droższe, często oznaczane jako biznesowe
    czy dla graczy.

    > Poza tym nawet najdroższe laptopy, po 7-8 tys. zł się psują, ale
    > zwykle będzie to wina fabrycznej wady podzespołu, która się ujawni
    > jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który
    > laptopa naprawi na miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach
    > "premium", czy jak kto woli: "hi-end").

    Gwarancja 3-4 lata NBD (Next Bussiness Day - w kolejnym dniu roboczym)
    dostępna jest do większości laptopów Della. Trzeba przy najtańszych za
    nią dopłacić ale już laptopy za ~2500PLN mają ją w cenie - tylko trezba
    kupując zwrócić za to uwagę. A to żadne "premium" czy "high end". I nie
    zawsze przyśle technika. Ot przedwczoraj wczoraj w Latitude E7440 za
    ~2700PLN z 3 YNBD. Po prawie godzinie na telefonie:-):-) z serwisem
    (podawali kolejne rozwiązania) podesłali kartę WiFi/BT do samodzielnej
    wymiany - zapytali czy sam dam z tym radę. Kurier przywiózł. Po otwarciu
    okazało się że w środku luźno dynda taśma od przełącznika karty.
    Poradzili żeby wyłączyć w BIOS-ie ten switch i dziś dopiero będzie
    technik bo samemu mi się nie chce rozkręcać obudowy.

    Poza tym nie zawsze Dell potrafi pomóc - opisywałem tu przypadek
    laptopa z dyskiem uszkodzonym fabrycznie. O ile dysk dostałem to nie
    udało mi się od nich dostać płyt z systemem. Bo powinienem zrobić sobie
    kopie z dysku po zakupie. I nie docierało że dysk był uszkodzony w
    chwili zakupu.

    Warunki gwarancji są różne i niewiele zależą od ceny a bardziej od
    producenta. Mp. Acer czy Asus często miga się niezależnie od ceny
    laptoka. Podobnie SONY który po zakupie laptoka za kilkanaście tysięcy
    potrafi anulować gwarancję bo kurier nie zapakował sprzętu w ich
    firmowe pudełko. A o tym wymogu informują tylko jednym zdaniem podczas
    telefonicznego zgłaszania awarii. Apple daje na swój sprzęt 12 miesięcy
    gwarancji choć w UE powinien dać 24. Mają w tej chwili w UE sprawę we
    Włoszech ale przeciwko UE. Bo zrzucili wymóg 24 miesięcy gwarancji na
    sprzedawców.

    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: