  • 31. Data: 2010-05-26 14:06:59
    Temat: Re: Płaćcie mandaty...
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Czyli macie zajęcie za mandat 100 pln, na koncie 9k pln, i nie możecie
    > skorzystać z ani grosza z tych 9k pln.
    >
    > Trzeba się przejść do banku, napisać wniosek o zrealizowanie zajęcia z
    > pominięciem kwoty wolnej od zajęcia, drugi wniosek o odblokowanie...

    bzdura
    po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

  • 32. Data: 2010-05-26 14:09:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > bzdura
    > po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

    Nie mają prawa, jeśli to była kwota wolna od zajęcia.

  • 33. Data: 2010-05-26 14:17:22
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > bzdura
    > po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

    Ano właśnie nie.
    Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.

    Nie wiem po co jest ta kwota, ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
    zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
    zablokuja całe konto.

    Podobno jakiś czas temu weszły takie durne przepisy, i sporo osób ma
    taki problem.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 34. Data: 2010-05-26 14:20:33
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 26 May 2010 03:22:39 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > Podobnie komornicy. Dobrze miec rachunki z wszelkich teps czy
    > energetyki bo jak taki artysta przyjdzie to wystarczy mu pokazac przez
    > szybe ze mamy rachunek i jestesmy oplaceni na biezaco. Z rachunkiem
    > "internetowym" nie bedzie tak latwo.

    A co jeżeli rachunek mam tylko w wersji elektronicznej ?

    P.S. Miałeś na myśli rachunek czy dowód wpłaty bo to 2 różne rzeczy ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 35. Data: 2010-05-26 14:21:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.
    >
    > Nie wiem po co jest ta kwota,

    Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).
    Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie
    wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

    >ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
    > zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
    > zablokuja całe konto.

    A na jakiej podstawie zablokowali konto?
    Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną
    musieli odblokować.

  • 36. Data: 2010-05-26 14:38:18
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Massai pisze:
    (...)
> [...]
    > zablokuja całe konto.
    >
    > Podobno jakiś czas temu weszły takie durne przepisy, i sporo osób ma

    To nie są durne przepisy, tylko Prawo Bankowe i jak najbardziej ma na
    celu chronienie interesów dłużnika.

  • 37. Data: 2010-05-26 14:39:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nasze ukochane państwo opiekuńcze.
    > Jest coś takiego jak kwota wolna od zajęcia, około 10k pln.
    > Skarbówka chce sobie ściągnąć niezapłacony mandat, przysyła do banku
    > pismo, ale jeśli na koncie jest mniej niż ta kwota wolna od zajęcia, to
    > bank im nie przeleje.
    >
    > Zamiast tego zablokuje całe konto.
    >
    > Czyli macie zajęcie za mandat 100 pln, na koncie 9k pln, i nie możecie
    > skorzystać z ani grosza z tych 9k pln.
    >
    > Trzeba się przejść do banku, napisać wniosek o zrealizowanie zajęcia z
    > pominięciem kwoty wolnej od zajęcia, drugi wniosek o odblokowanie...

    Znajomego tak kiedyś załatwili.
    Wniosek: nie podawać żadnych numerów kont bankowych do US. Nadpłaty podatków
    do odbioru w kasie lub pocztą.
    Bez nakazu sądowego, żaden bank nie ujamni nawet czy dana osoba ma konto w
    tym banku.

  • 38. Data: 2010-05-26 14:41:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).
    > Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie
    > wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

    Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.

    Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -
    bankomat podaje ile jest kasy na koncie, ale przy próbie wypłaty -
    "brak środków".

    > A na jakiej podstawie zablokowali konto?

    A pojęcia nie mam.

    Ale czytam własnie w necie że to jest normalna praktyka, że blokują
    całość w pizdu, i co więcej - odblokowanie w przypadku zajęcia
    komorniczego (u mnie po prostu skarbówka wlazła) potrafi trwac miesiące
    od dnia spłaty zadłuzenia - aż komornik napisze im że się zaspokoił.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 39. Data: 2010-05-26 14:46:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.
    >
    > Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -

    Oczywiście.
    Ale nie sądzę, żeby była zgodna z prawem.
    Zna ktoś jej podstawę prawną?

    Bo zablokowane powinny być TYLKO środki przewyższające kwotę wolną, a nie
    całe konto.

    > A pojęcia nie mam.

    Pismo musiałeś jakieś dostać.
    A jak nie, to ja bym żądał wyjaśnień od banku lub komornika, jeśli nie
    napisał że mają pominąć kwotę wolną, a miał taki obowiązek.

    Gorzej jak nie miał, a bank tego automatycznie nie ma prawa uwzględnić.

  • 40. Data: 2010-05-26 14:58:37
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kto ile zarabia ten tyle płaci. Moj szef jak zaplaci 1500 to go nie ruszy.
    > Jak ja zaplace to mi siadze budget. To jest niesprawiedliwosc i to trzeba
    > tak rozegrac. Jak egzekwowac to juz jest inna sprawa.

    "Bo trzeba mieć fantazję i pieniądze, synku" :D