  • 1. Data: 2010-01-09 20:14:21
    Temat: Piszczace wycieraczki
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Koledzy pomocy,

    mam mega problem z wycieraczkami które piszczą jak cholera i nie da się z
    tym jeździć. Wymieniałem już 3 razy pióra: najpierw miałem Bosche, później
    Valeo dzisiaj założyłem jakieś najtańsze grafitowe. Wszystkie piszczą tak
    samo. Szybę myłem ludwikiem ale później dowiedziałem się że to błąd bo
    powstaje efekt "Bożeny Dykiel" (talerze też piszą po umyciu płynem do
    naczyń). Później myłem płynem do okien ale niewiele to pomogło, jedynie
    wizyta na myjni uciszyła je na 15min. Myślicie że wymiana ramion wycieraczki
    pomoże? Sam już nie wiem....

    ---
    pzdr. macko
    Opel Astra F Kombi X17DTL
    krk

  • 2. Data: 2010-01-09 20:19:28
    Temat: Re: Piszczace wycieraczki
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    bardzo czesto pomaga podgiecie ramienia tak by zmienic kat pomiedzy piorem a
    szyba! tylko nie przesadzaj z podginaniem bo wycieraczka zamiast zgarniac
    bedzie ci rozmazywac wode!

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 3. Data: 2010-01-09 20:20:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010 20:14:21 +0100, macko wrote:
> [...]
    >wizyta na myjni uciszyła je na 15min. Myślicie że wymiana ramion wycieraczki

    A podniesione tez piszcza ?
    moze to nie wycieraczki tylko np oski ?

    J.

  • 4. Data: 2010-01-09 20:26:46
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello J.F. !:

    > A podniesione tez piszcza ?
    > moze to nie wycieraczki tylko np oski ?

    Bo wycieraczka na szybie nie piszczy, tylko tak jakby skrzypi, powstają
    charakterystyczne skoki.

    Jeśli w obie strony, to coś jest luźne w układzie mechanicznym.

    Jak w jedną, to kąty są nierówne - wycieraczka powinna pracować
    symetrycznie.

    A gumki - najlepsze są najtańsze (gumki, w żadnym wypadku całe pióra
    !!!), i tak co rok trzeba wymieniać.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-01-09 21:09:24
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent macko nadaje:
    > mam mega problem z wycieraczkami które piszczą jak cholera

    Całoroczne czy zimowe?

  • 6. Data: 2010-01-09 21:10:20
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Mogą piszczeć sworznie od wycieraczek - miejsce łączenie ramienia z
    przekładnią - miałem tak kiedyś, ile to aj się gum nazmieniałem... :)

  • 7. Data: 2010-01-09 21:16:57
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Valeo dzisiaj założyłem jakieś najtańsze grafitowe. Wszystkie piszczą tak

    jeżeli to nie mechanizm tak jak sugerują koledzy, to prawdopodobnie winne są
    ramiona wycieraczek, które pracując na skręcanie zmieniają kąt natarcia
    pióra na szybę co skutkuje właśnie takimi dźwiękami,
    brat

  • 8. Data: 2010-01-09 21:25:56
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości :

> [...]
    > są ramiona wycieraczek, które pracując na skręcanie zmieniają kąt natarcia
    > pióra na szybę co skutkuje właśnie takimi dźwiękami,

    OK, jakiś trop mam. Dzięki za rady. Jutro będę coś kombinował. Sasiad
    polecał mi umycie szyby rozpuszczalnikiem ale to chyba słaby pomysł.

    ---
    pzdr. macko
    Opel Astra F Kombi X17DTL
    krk

  • 9. Data: 2010-01-09 21:35:06
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > OK, jakiś trop mam. Dzięki za rady. Jutro będę coś kombinował. Sasiad
    > polecał mi umycie szyby rozpuszczalnikiem ale to chyba słaby pomysł.

    ludzie na autokąciku astry pisali o takich przypadkach zarówno w F-kach jak
    i G, problem leżał często w skręconych ramionach wycieraczek,
    tak czy inaczej warto przesmarować mechanizm, zdarza się, że się zacierają i
    wówczas silnik wycieraczek idzie do krainy wiecznych łowów,
    brat