  • Data: 2014-02-17 13:30:27
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Feb 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jest odniesienie do k.p.k.

    Zdaje się, że rzadki przypadek, kiedy zwrot "stosuje się odpowiednio"
    staje się nie dość jednoznaczny. A taki AFAIR jest tam użyty.

    AFAIR były spory prawne, czy w takim przypadku oznacza to, że obwiniony
    ma prawo odmowy ze względu na zarzut *przestępstwa* które może być
    ujawnione przez jego wyjaśnienia, czy również ze względu na zarzut
    wykroczenia (ale wtedy nie ma "odpowiedniości", bo ten zapis miałby
    szersze znaczenie niż w KK, a z kolei trudno zaakceptować wersję,
    że istnieje obowiązek donosu o przestępstwie na siebie i najbliższych
    przy wykroczeniu).

    Przyznam, że nie pamiętam jaka jest ostatnia linia orzecznicza.

    pzdr, Gotfryd