  • Data: 2011-10-03 06:50:12
    Temat: Re: Pilot do telewizora
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-02 23:32, Robert Wańkowski pisze:

    > Miałem kiedyś TV Polkolor-Schneider.
    > Był do niego pilot na bat. 9V i dwie diody IR.
    > Działał jak radiowy.
    > Są jeszcze takie?
    > TV taki czujny, czy pilot taki mocny. :-) Był. ;-)

    Mam TV Philipsa, któryś z tych w miarę nowych (jak na to, co w sklepach
    można kupić). Wprawdzie pomieszczenie jest dość małe, ale pilot działa
    skierowany w zasadzie w którymkolwiek kierunku. Parę dni temu wymieniłem
    baterie, bo trzeba było skierować pilota w stronę telewizora (nie
    mierzyłem jakie mają napięcie), po zmianie na nówki nie ma większego
    znaczenia gdzie skieruję pilota. Z tym, że telewizor ma taką ramkę jakby
    z przezroczystego tworzywa (chyba większość Philipsów taką ma). Czy to
    ma coś wspólnego z odbiornikiem pilota - nie wiem, tylko mam takie
    podejrzenie.

    Dla porównania mam stary pilot uniwersalny (też Philipsa), i w zasadzie
    działa dokładnie tak samo, znaczy gdziekolwiek skieruję, telewizor reaguje.
    Na dodatek mam wrażenie, że coś w tym pilocie musi być, bo był ustawiony
    na stary telewizor (jakieś 14" Sanyo sprzed ... wielu lat), parę
    tygodnie przeleżał bez baterii, a po włożeniu baterii po prostu działał
    z nowym telewizorem (nic nie programowałem).

    Pozdrawiam

    DD