    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pilnie poszukiwany Inżynier Elektronik
    Date: Mon, 23 Feb 2009 23:26:49 +0100

    Irek wrote:

    > Tak sobie czytam i znów krew mnie zalewa.
    >
    > Parokrotnie szukałem pracownika i mogę Wam powiedzieć, że kwestie cenowe
    > nigdy nie były problemem. Nie dlatego że tak dobrze płacę czy tak niewiele
    > kandydaci chcieli zarabiać, tylko dlatego że zazwyczaj do rozmowy o
    > pienišdzach nawet nie dochodziło, a jak już doszło, to była to tylko
    > formalność.

    te formalnosc mozna wiec zalatwic na poczatku.

    > rozmawiać i można zdecydować co kandydatowi zaproponować w kwestii
    > obowišzków, a co za tym idzie i wynagrodzenia. Dlaczego tak wolę? Co się
    > stanie gdy ktoś przeczyta ofertę i zachwyci się kasš, ale nie ma ochoty w
    > zasadzie pracować? Nabierze mnie a po przykładowo roku wyleci z pracy? A
    > jeśli ktoś uzna że kasa za mała i nawet się nie pofatyguje, a tym czasem
    > zaoferował bym mu znacznie więcej - gdyż jest tego wart. Szkoda by było,
    > prawda? Zauważyłem że zazwyczaj patrzycie z pozycji pracownika i do tego z
    > nastawieniem _należy mi się_. Wczujcie się w rolę pracodawcy, potraficie?

    twoim problemem jest to ze potrzebujesz _partnera_ a nie _pracownika_.
    to duza roznica, dlatego tak ciezko ci znalezc wlasciwego kandydata.
    Ogloszenia o takowego formuluje sie inaczej, zaczynajac wlasnie w
    formie 'szukam partnera' - i wtedy logiczne jest ze wynagrodzenie i
    zakres 'obowiazkow' beda, i musza byc negocjowane.

    jesli nie potrafiles na wstepie jasno sprecyzowac zakresu obowiazkow to nic
    dziwnego ze dostawales ludzi ktorzy nie wiedzieli czego u ciebie szukaja, i
    jedynie tacy ktorzy mieli dosc czasu i zdolnosci zeby sie dogadac - co
    zrobili _na swoj koszt_ ryzykujac ze wroca z kwitkiem (wiec poniosa koszta
    zwiazane z dojazdem, wzieciem urlopu na czas rozmowy , etc) .
    Miales duzo szczescia.