    From: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pilne - jaki netbook kupić?
    Date: Thu, 30 Dec 2010 21:05:50 +0100

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2010123013194700@grush.one.pl...

    > Skype na netbooku to słaby pomysł. Ten program wymaga jed-
    > nak dosyć mocnego procesora.

    > To jednak polecam rozglądać się za czymś około 12" i 1.5 kg
    > (choć większość komputerów o tym rozmiarze matrycy jest nie-
    > stety bardziej w zakresie 1.8 - 2.0 kg). Na takiej matrycy
    > da się jeszcze dwa-trzy tygodnie pracować dosyć wygodnie,
    > 10" nadaje się raczej tylko do dorywczego traktowania jako
    > notatnik.
    >
    > I jeżeli ma być Skype, to raczej notebook ze zwykłym Core 2
    > Duo lub i3, a nie z Atomem.

    Zapewniam kolegę że skype z transmisją wideo działa sensownie na netbooku z
    prockiem 450. Generalnie netbook z atomem jednordzeniowym wcale nie jest
    taką słabizną jak się wielu wydaje. Przeglądanie stron nie jest problemem
    jeśli chodzi o wydajność sprzętu. Oczywiście jeśli otworzy się dużo kart w
    przeglądarce i to takich z flashem i javą to oczywiście zacznie zwalniać.
    Nie jest to sprzęt do poważnej pracy, ma sprawdzać się w określonych
    warunkach. Jest po prostu narzędziem. Nie zastąpi stacjonarnego kompa czy
    normalnego laptopa, raczej jest uzupełnieniem takiego sprzętu. Więc nie ma
    co czepiać się netbooka że ma mały ekran i klawiaturę - no bo taki właśnie
    ma być.
    Co do sensowności zakupu to wg mnie netbook z prockiem 450 i ekranem 10'' ma
    sens do kwoty max 1000 zł, powyżej to już marnowanie kasy. Oczywiście 10''
    to mało a w pewnym wieku to już niestety za mało albo ręce za krótkie się
    robią ;-)

    pzdr
    Krzychu