  • 1. Data: 2010-12-29 19:33:24
    Temat: Pilne - jaki netbook kupić?
    Od: "Ewa" <E...@...pl>

    Witam!

    Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
    netbook do Internetu i Office'a.
    Preferowana przekątna 10"-14".
    Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).
    Co warto kupić i dlaczego?

    Będziemy wdzięczne za rady.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2010-12-29 19:44:28
    Temat: Re: Pilne - jaki netbook kupić?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ewa" <E...@...pl> wrote in message
> [...]
    > kupić netbook do Internetu i Office'a.
    > Preferowana przekątna 10"-14".
    > Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).

    Kupcie czerwonego.

  • 3. Data: 2010-12-29 21:28:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.12.2010 20:33, Ewa pisze:
    > Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
    > netbook do Internetu i Office'a.

    Koniecznie przenośny ma być? Jak często będzie noszony?

    > Preferowana przekątna 10"-14".

    Do tych zastosowań odradzam cokolwiek z ekranem mniejszym
    niż 12". Więc od 12" do 14". A może nawet do 15"? Chyba, że
    faktycznie ma być często w torebce i wędrować razem z wła-
    ścicielką.

    > Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).

    To chce kupić zabawkę czy komputer?

    > Co warto kupić i dlaczego?

    Nie warto kupować taniego komputera z najmniejszym ekranem,
    bo będzie mógł służyć tylko jako podręczny notatnik telead-
    resowy. Jeżeli faktycznie ma służyć do pracy i rozrywki,
    musi być *dostosowany* do tych zastosowań, a nie do widzi-
    misię.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-12-29 22:09:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ewa pisze tak:

    > Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
    > netbook do Internetu

    Samsung R580

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2010-12-29 22:25:45
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <E...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
    > netbook do Internetu i Office'a.

    Netbooki mają z reguły mniejsze przekątne ekranu. Lapki do offica większe, więc
    te dwa wymagania są sprzeczne.

    > Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).

    W tym przedziale cenowym to raczej wybór niewielki. Wybierz ten który będzie
    bedzie sie ci podobał i będzie miał dłuższą gwarancję.

    T.

  • 6. Data: 2010-12-29 22:45:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Ewa pisze:
> [...]
    > netbook do Internetu i Office'a.
    > Preferowana przekątna 10"-14".
    > Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).

    ja to bym nie radził kupować czegokolwiek z takim ekranem, poczytaj
    wątki z paru dni wcześniej. JAk to ma być komputer do offica, to raczej
    15 albo 17 cali. jak ma sie podobać, to tak jak ktoś napisał: szukajcie
    czerwonego i myszka z MM różowa, z kyrształami swarowskiego

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-12-29 23:27:16
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam!
    > Co warto kupić i dlaczego?
    > Ewa

    Nokia Booklet 3G. 1600 PLN
    Ekran 1280x720. Więcej niż w normalnych netbookach.
    Obudowa Alu. Praca na bateriach ok 8 godzin.
    Jak netbook to tylko ten.

    Jak laptop 12'
    z rozdzielczością 1280x800 to trzeba nowe zapytanie

  • 8. Data: 2010-12-30 05:39:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Gil" <g...@o...pl> wrote in message

    > Nokia Booklet 3G. 1600 PLN
    > Ekran 1280x720. Więcej niż w normalnych netbookach.
    > Obudowa Alu. Praca na bateriach ok 8 godzin.
    > Jak netbook to tylko ten.

    Zależy na czym komu zależy... Tu jest ocena tego netbooka z ubiegłego
    roku: http://www.engadget.com/2009/12/04/nokia-booklet-3g-
    review/
    Narzekają że bardzo powolny jest. Twierdzą, że Toshiba Mini NB205
    lub HP Mini 311 są lepsze i czasem tańsze.

    > Jak laptop 12'
    > z rozdzielczością 1280x800 to trzeba nowe zapytanie

    Czemu nowe zapytanie?

  • 9. Data: 2010-12-30 08:36:01
    Od: "Ewa" <E...@...pl>

    > Jeżeli faktycznie ma służyć do pracy i rozrywki,
    > musi być *dostosowany* do tych zastosowań, a nie do widzi-
    > misię.

    Nie pisałam ani o pracy ani o rozrywce.

    Jeśli chodzi o Internet, to odbieranie i wysyłanie poczty,
    przeglądanie stron www, używanie komunikatora (Skype).
    Przeglądanie stron będzie miało na celu dowiedzenia
    się o czymś (np. rozkład jazdy, opinie o różnych towarach itp.).
    Nie ma w planach ani grania and oglądania filmów.

    Jeśli chodzi o Office'a to chodzi o tworzenie plików w Word'zie
    i ewentualnie Excelu, a także możliwość otwierania jakichś
    niewielkich plików z PowerPointa.

    Mobilność jest ważna jednak nie będzie noszony stale.
    Na wakacjach będzie pełnił rolę jedynego komputera.
    Na chwilę obecną zakładamy używanie komórki jako modemu
    i karty a nie abonamentu.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 10. Data: 2010-12-30 11:46:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010, Ewa wrote:

    > Przeglądanie stron będzie miało na celu dowiedzenia
    > się o czymś (np. rozkład jazdy, opinie o różnych towarach itp.).

    To drugie (przeglądanie opinii) może być zadaniem kategorii
    ciężkiej, ze względu na powszechne stosowanie setek odsyłaczy
    i ściąganie na każdej stronie tysięcy kawałków skryptów
    z faftyliona guglów, facebooków i innych takich "analityców"
    i "counterów".
    Tylko trochę przesadzam :[
    A coraz więcej stron jest robionych tak, że jak skrypt nie
    działa to coś tam na stronie jest niedostępne albo "wisi" aż
    do timeoutu, więc blokowanie (skryptologii) nie zawsze jest
    rozwiązaniem.

    pzdr, Gotfryd